سرویس تجسمی هنرآنلاین،  فرهاد عزیزی، درباره برگزاری نمایشگاه "عکس‌های نقاشی گونه" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه 21 اثر به صورت دیجیتال آرت به نمایش گذاشته شده است.

او افزود: برای اجرای این نمایشگاه از مناطق مختلف و طبیعت بی‌جان در نقاط متعدد عکاسی کردم. البته در مرحله بعد عکس‌های منتخب را با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف به شکل نقاشی گونه اجرا کردم.

این هنرمند افزود: امروزه زندگانی دیجیتالی، تقریباً تمام زوایای گذار عمر ما آدمیان را پر کرده است. از گوشی‌های هوشمند که بیشتر ساعت‌های عمر ما با آن‌ها می‌گذرد گرفته تا روش‌های تشخیص پزشکی دیجیتال بیانگر این وابستگی به دنیای تکنولوژی است.

عزیزی تصریح کرد: از نظر من هنر دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست  چرا که  از دوربین‌های عکاسی تا نرم‌افزارهای هر روز قدرتمندتر، افق جدیدتر و نگاه تازه‌تری را به روی ما گشوده است. لذا من معتقدم که هنر دیجیتال ثابت می‌کند مرزی برای دیدن و شنیدن تجسمات و تخیلات انسانی وجود ندارد.

او افزود: همان‌گونه که دوربین‌ها و فیلم‌ها جای خود را به دوربین‌های دیجیتال و نرم‌افزارها و  کامپیوترها و پرینترها دادند  شاید، باید برای هنر نیز تعاریف جدیدی نوشت.

نمایشگاه عکس های نقاشی گونه

این هنرمند که سال‌ها در عرصه تدریس عکاسی و هنر فعال بوده، تأثیرگذاری عکس و نقاشی بر یکدیگر را بدیهی خواند و اظهار کرد: در این نمایشگاه من از سبک‌های مختلف نقاشی و نقاشان برجسته‌ای چون ونگوگ و ... استفاده کرده‌ام.

عزیزی احساسات و لحظه را در اجرای این نمایشگاه مؤثر دانست و گفت: تمام کارهای گذشته من نیز تحت تأثیر احساسات و لحظه بوده است البته از نظر من برای چنین روندی نیازمند ارائه خلاقیت در عرصه اجرا هستیم به همین خاطر در نمایشگاه گذشته نیز من از زینک برای چاپ استفاده کردم و با مرکب بر روی آنها کار کردم.

او ادامه داد: در نمایشگاه سال گذشته من نیز ورق‌های مس مورد استفاده قرار گرفت زیرا توجه بر نو بودن و متفاوت اجرا کردن کار برای من بسیار مهم است.

این هنرمند درباره مکان‌های مورد استفاده برای عکاسی بیان کرد: در این نمایشگاه  من از محل‌های مختلفی نظیر کاروانسرای قدیمی قم، خانه‌های قدیمی کاشان و طبیعت بی‌جان عکاسی کردم زیرا به نوعی این عناصر تاریخی و طبیعت برایم اهمیت خاصی داشت.

عزیزی با اشاره به گسترده شدن عرصه جهان دیجیتال و تاثیرگذاری آن بر این نمایشگاه گفت: امروزه همه عناصر جهان به نحوی تحت تأثیر دیجیتال و تکنولوژی است لذا من سعی کردم که در این نمایشگاه نیم نگاهی نیز به آثار گذشتگان و هنر دنیای سابق نظیر معماری داشته باشم.

او تأکید کرد: در گذشته طی کردن روال هنر کار بسیار سختی بود زیرا هنرمندان حتی برای تهیه رنگ نیز خود باید دست به کار می‌شدند لذا دوست داشتم که در این نمایشگاه روال و سیر حرکت به سمت دنیای دیجیتال را تصویر کنم.

این هنرمند آثار نمایشگاه "عکس‌های نقاشی گونه" را سورئال دانست و افزود: با توجه به اینکه عکس‌ها در نرم‌افزارهای مختلفی چون: فتوشاپ و فتوماتیکس و ... ادیت می‌شوند، می‌توان گفت که نیم نگاهی نیز به سورئال دارند.

نمایشگاه عکس های نقاشی گونه

علاقه‌مندان می‌توانند تا ابتدای آذرماه به نگارخانه هفت ثمر واقع در  خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 مراجعه کنند.