سرویس تجسمی هنرآنلاین، مرضیه فخر، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه نقاشی "رئالیسم جادویی و طبیعت بی‌جان" که این روزها در گالری خانه نگار 14 برپاست به خبرنگار هنرآنلاین گفت: وقتی به عنوان یک ایرانی در بطن فرهنگ این کشور زندگی می‌کنید و در شدت احساسات رقیق عمومی غوطه می‌خورید، مردمی را می‌بینید که در شور شاعرانه ایرانی بصورت افراطی و خود نمایانه مشغول زندگی هستند.

او افزود: در واقع درون این اجتماع با انسان‌هایی رو به رو می‌شوید که با احساساتی بی‌کنترل در تضاد با محدودیت‌های کوچک و بزرگ حضور دارند. مردمی که در تمام جنبه‌های زندگی به دنبال کمال متظاهرانه می‌گردند.

این هنرمند تمرکز بر قضاوت ظاهری را از جمله مفاهیم درونی نمایشگاه خود خواند و اظهار کرد: سعی کردم که در این مجموعه بدون حتی ذره‌ای کنجکاوی یا رغبت به دانستن از پشت پرده تمام این زیبایی و صورت‌های جراحی‌شده در خانه‌های اغراق‌شده‌، موسیقی پاپ متداول در میان مردم که احساسات شنونده را به بازی می‌گیرد و اگر بخواهد با اقبال بیشتری روبرو شود، باید آن‌ها را تا سرحد مرگ احساساتی کنند، به درونیات بپردازم.

افتتاحیه نمایشگاه آثار مرضیه فخر در گالری نگار 14

این هنرمند درباره تأکید بر عنصر گل و فرشته گفت: گل با ظاهر خیره‌کننده خود مظهر زیبایی و بی‌فایدگی است زیرا این عنصر تنها چشمان شما را می‌نوازد. "کیوپیدها" این فرشته‌های بازیگوش به‌عنوان مظهر عشق در گوشه‌های تابلو پرسه می‌زنند و به دنبال مامنی می‌گردند. در واقع همه چیز آراسته شده تا شما را به تماشای ظاهری خوش آب و رنگ و گریز و فراموشی از درون این پوسته دل‌فریب مهمان کنند.

فخر، ظاهرگرایی را از جمله مشکلات عدیده جامعه امروزی دانست و بیان کرد: من در این مجموعه سعی داشتم که معنویات را به دور از ظاهر بیرون ترسیم کنم.

او درباره مدت زمان اجرای این مجموعه اظهار کرد: برای این مجموعه که چهارمین نمایشگاه من در تهران و هفتمین نمایشگاه انفرادی من در کشور است،  نزدیک به یک سال و نیم زمان صرف کردم.

این هنرمند ادامه داد: در مجموعه "رئالیسم جادویی و طبیعت بی‌جان" نزدیک به 12 اثر در ابعاد 2 تا 2 و نیم متر به نمایش گذاشته شد که البته بیشتر آثار به صورت تک لته‌ای هستند.

فخر درباره تکنیک آثار به نمایش گذاشته شده، توضیح داد و گفت: این آثار اغلب به صورت ترکیب رنگ و روغن کار شده‌اند البته در برخی از آثار از رنگ اکریلیک نیز استفاده شده است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 7 آذرماه به گالری خانه نگار 14 واقع در خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک 14 مراجعه کنند.