سرویس تجسمی هنرآنلاین: تابلوی عشاق مارک شاگال با قیمت 28 میلیون و پانصد هزار دلار در ساتبیز نیویورک چکش خورد. به گزارش آرت دیلی؛ فروش 28.5 میلیون دلاری تابلوی معروف شاگال رکورد قیمت‌های فروش آثار این هنرمند برجسته فرانسوی را شکست.  این تابلوی رنگ روغن شاگال روایتگر عشق او به همسر اولش است.

مارک شاگال (1985-1887) یکی از مهم‌ترین نقاشان فرانسوی در سده بیستم است که بیش از همه آثارش را ذیل مکتب اکسپرسیونیسم انتزاعی بررسی می‌کنند. او به عنوان یکی از پیشروان هنر مدرن، در سبک‌های مختلف هنری ذوق‌آزمایی کرد و تقریبا در تمامی رشته‌های تجسمی مانند نقاشی، تصویرگری کتاب، سرامیک، نقاشی روی شیشه، نقاشی روی دیوار، حکاکی روی فلزات، ترسیم، طراحی صحنه و لباس دست به خلق آثاری ماندگار زد.

 شاگال توانست سبک‌های هنری کوبیسم، نمادگرایی و فوویسم را با یکدیگر تلفیق کند و با تکیه بر رویاهای کودکی و افسانه‌پردازی‌های ذهنی خود که همگی ریشه در زادگاهش داشتند به سبکی کاملا شخصی و منحصربفرد دست پیدا کند. جهان غیرمتعارفی که او آفرید آمیزه‌ای از رنگ‌های روشن، حیوانات، گُل، انسان‌ها، عشاق، پرندگان و ماهیان در حال نواختن ساز، چهره زن بالدار، علائم یهودی و مسیحی بود.

شاگال در ۲۸ مارس ۱۹۸۵ در منزل شخصی خودش در شهر سن پائول در جنوب فرانسه درگذشت. او در هنگام مرگ ۹۷ سال داشت.