سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار امید معصومی با عنوان "دِر دِر" این روزها در گالری دلگشا برپاست. معصومی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این مجموعه آثار گفت: این نمایشگاه برگرفته از آثار چند دوره کاری من است و عنوان آن از یک آهنگ گروه "ردیو هد" گرفته شده که بسیار به آن علاقه دارم و در زمان نقاشی کردن به آن گوش می‌دهم.

معصومی ادامه داد: تکنیک‌های مختلفی مانند ترکیب مواد، اکریلیک، رنگ ماشین و... در این آثار به کار رفته است. از رنگ ماشین به این دلیل استفاده کردم که جِرم زیادی دارد و می‌خواستم این برجستگی در آثارم باشد. ویژگی‌های این رنگ به کارم کمک می‌کند، سیال و روان است و زمانی که خشک می‌شود غلظت و برآمدگی و درخشندگی خود را حفظ می‌کند.

او با بیان اینکه همیشه در حال کار کردن است و بر اساس مد روز یا شرایط بازار هنر، شیوه کاری‌ش عوض نمی‌شود، افزود: اتفاق‌هایی که در زندگی من می‌افتد در آثارم تاثیر دارد. به عنوان مثال مجموعه جنگل‌ها و کوه‌ها در جریان سفرهایم شکل گرفته است. اما این طبیعتی که به تصویر کشیدم زاده ذهن من است و اینگونه نیست که در طبیعت بنشینم و نقاشی کنم. آنچه دیده‌ام در ذهنم پرورش پیدا کرده و به سطح بوم آمده است. کشف و شهودی در نقاشی وجود دارد که باعث می‌شود مدام تصویری را پاک کنی و دوباره بکشی. در نتیجه کوه و جنگلی که در آثارم دیده می‌شود شبیه واقعیت نیست و حتی بعضی از آثار به آبستره نزدیک می‌شود.

معصومی با اشاره به اینکه نمایشگاه قبلی او به آثار فیگوراتیو اختصاص داشت افزود: در مجموعه قبلی سوژه کار من "بندبازها" بودند، اما آنها هم در فضایی ذهنی به نمایش درآمدند و آنچه مورد نظر من بود را بازتاب می‌دادند.

لازم به ذکر است نمایشگاه "دِر دِر" تا 7 آذر ماه در گالری دلگشا به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 30 برقرار است.