به گزارش هنرآنلاین، "کلروفیل"، نمایشگاه طراحی و نقاشی شیرین عربی و مریم به‌نژاد، به گفته هنرمندان آن نمایشگاهی در "گرامیداشت صلح بدون پرداختن به جنگ" است و مجموعه‌ای است از طراحی‌ها و نقاشی‌هایی با موضوع گل‌‌ها و گیاهان خانگی. "کلروفیل" واکنش هنرمندانه نقاشان نمایشگاه به افزایش خشونت و وحشت و جنگ در سراسر جهان است.

شیرین عربی درباره نمایشگاه "کلروفیل" می‌گوید:

"ایده اولیه این نمایشگاه تجسم یک لحظه و تقابل آن با امنیتی بود که من در خانه‌ای آرام میان اشیا و گیاهان و گل‌های روی میز احساس می‌کردم. تجسم لحظه‌ای که در جایی دور ، روی همین زمین، خانه‌ای که مامن کسانی است، دارد در حادثه‌ای مهیب ناشی از خشونت انسان با انسان متلاشی می‌شود.  خانه‌ای مانند همین خانه ما با انسان‌ها و اشیا و گل‌ها و سکوت و آرامش خودش ... و برای من این اتفاق تصویرش پر از خراش ، پر از درد ، پر از فراموشی و ترک شدن بود و باعث شد  به گل‌ها و گیاهان خانه به عنوان نماد تصویری آن لحظه نگاه کنم.

طراحی‌ها که آثار ابتدایی مجموعه و حدود ۴۰ اثر اند بیشتر با هدف مطالعه موضوع کشیده شده‌اند. اتفاق اصلی در نقاشی‌ها افتاده؛ فرم‌های تکه‌تکه، خراش‌ها ، پارگی‌ها، تخریب و بازسازی‌های مکرر ادامه پیدا می‌کنند و در نهایت جایی که کار متوقف می‌شود و گیاهی که دوباره روییده است، تجسم خوشبینانه زمانی است که جنگ تمام می‌شود و گیاهان بر ویرانه‌های انسان می‌رویند"

در این نمایشگاه تعداد ۵۳ اثر از شیرین عربی و ۲۲ اثر از مریم به‌نژاد با تکنیک‌ آکرلیک روی بوم یا ترکیب‌مواد روی زینک و با ابعاد مختلف بر روی دیوار گالری خواهند رفت.

در استیتمنت این نمایشگاه چنین آمده است: 

"کلروفیل رنگدانه‌ سبز گیاهان است که نور را جذب می‌کند. این مجموعه، پروژه‌ای تجربی در جهت مطالعه گل‌ها و گیاهان خانگی است که در واکنش به واقعیت ناگوار جنگ، ترور، انفجار و خشونت در جهان با رویکردی عینی و ذهنی شکل گرفته است و شاید گامی برای صلح بدون پرداختن به جنگ باشد. بسیاری از آثار این مجموعه گل‌ها و گیاهانی هستند که پس از بارها تخریب بر زمین خویش باز روییده‌اند."

این نمایشگاه جمعه ١٢ آبان در گالری هپتا گشایش می‌یابد و تا ۲۴ آبان برقرار است. هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.