سرویس تجسمی هنرآنلاین: فرزاد ادیبی، طراح باسابقه، با حضور در غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین نماشگاه مطبوعات، در خصوص فعالیت‌های اخیر خود در حوزه طراحی گرافیک توضیح داد: اخیراً مجله‌ای به نام "سرزمین هنر" را صفحه‌آرایی کرده‌ام و به دعوت نمایشگاهی در لهستان با موضوع تروریسم با پوستری در این رویداد شرکت کرده‌ام و همچنین در نمایشگاهی ویژه صلح که هم در ایران و هم در آمریکا برپا شد نیز شرکت کردم.

این طراح گرافیک افزود: دیروز هم با طراحی پوستری به مقام ادبی زنده‌یاد ‌علی‌اشرف درویشیان نویسنده مطرح ایرانی ادای دین و احترام کردم. من با داستان‌های ایشان و یکی دو تن دیگر، وارد حوزه ادبیات و هنر شدم و جایگاه این نویسنده برای نسل من والا و ارزشمند است.

ادیبی  در خصوص فعالیت‌های این روزهای خود نیز گفت: قرار است مطلبی را هم برای هشتاد سالگی موزه‌ ایران باستان و موزه‌ی ملک بنویسم، برای تعدادی کتاب طرح جلد بزنم و طراحی صحنه‌ یک کنسرت موسیقی را هم انجام دهم و...

این مدرس گرافیک در پاسخ به سؤالی در مورد این‌که طی سال‌های اخیر طراحی گرافیک در ایران با پیشرفت مواجه شده یا پسرفت، خاطرنشان کرد: فعلاً نمی‌شود به این سؤال جواب قاطعی داد چون هنوز درگیر این دوره هستیم و باید یک فاصله زمانی با این دوره ایجاد شود که بتوانیم در موردش به داوری و نظر برسیم.

این طراح مطرح گرافیک به افزایش تعداد طراحان گرافیک و پیامدهای ناشی از آن اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه معدودی طراح و بنده به اندازه کافی کار برای طراحی داریم اما افزایش تعداد طراحان گرافیک به فضای حرفه‌ای گرافیک لطمه وارد کرده و موازنه عرضه و تقاضا به هم خورده و عرضه بیش از تقاضا است. البته این اتفاقی است که در تمام مدیوم‌های هنری افتاده و صرفاً مربوط به طراحی گرافیک نیست.

فرزاد ادیبی

فرزاد ادیبی در پایان سخنان خود در خصوص رابطه بین هنرمند و رسانه بیان کرد: هنر خودش یک رسانه است، مخصوصاً هنری مثل طراحی گرافیک. هنرمند همیشه به عنوان مخاطب رسانه و با اثرش به عنوان فرستنده‌ پیام، حضور رسانه‌ای دارد و فکر می‌کنم بنده هم تا حدودی اخبار سیاسی و فرهنگی را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنم و گاهی نیز با فعالیت‌های هنری‌ام مثل همه‌ هنرمندان دیگر در گروه تولیدکنندگان خبر قرار می‌گیرم.