به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه شامگاه چهارشنبه 26 آبان ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران و با مشایعت سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران  از نمایشگاه گروهی پوستر با عنوان "اعلانِ گفتگو" و با موضوع "گفتگو و تعامل سازنده با دنیا"  بازدید کرد.

وی در پایان این بازدید در گفتگویی با ابراز رضایت از آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه اظهار داشت: «آثار این نمایشگاه برای من بسیار شگفت انگیز بود چرا که تصور نمی‎کردم مفاهیمی چون صلح و دوستی  را بتوان به این زیبایی  در قالب طرح و رنگ ببینم. کلیه اثار این نمایشگاه  این پتانسیل را دارد تا در اقصی نقاط جهان به نمایش گذاشته شود و پیام صلح و دوستی، یکپارچگی و مبارزه با جنگ و خشونت را با صدای رسا به جهانیان برساند.

قاسمی در ادامه افزود : با توجه به هجمه جدید دونالدترامپ رییس جمهور آمریکا  علیه ایران و مخالفت وی با صلح، چنین نمایشگاه‎هایی  می تواند پاسخ مناسبی به صحبت های حقیر فردی باشد که سخن و حرف جدیدی به جز پراکندن نفرت و نفرت‎آفرینی در جهان نداشته است باشد . به نظر من  حتی یکی از آثار این نمایشگاه  می‎تواند جواب صدها ترامپ را بدهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان صحبت هایش با تشکر از اشکان قازان چایی مدیر نمایشگاه گفت :  تک تک این  پوستر ها که توسط هنرمندان با نگاه مثبت به جهان آفریده شده در واقع پیام صلح و دوستی است. از این رو  این آثار می‎توانند پاسخ گوی مناسبی برای صداهای ناهنجاری باشد  که بر طبل جنگ و خشونت می‎کوبند .

پیش از این مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه از این نمایشگاه دیدن کرده بود .

گفتنی است نمایشگاه «اعلان گفتگو» از 21 تا 25 مهر در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران بر پا بود. در این نمایشگاه آثار گرافیکی شرکت‎کنندگان در کارگاه گرافیک  که تیرماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران و با موضوع  "گفتگو و تعامل سازنده با دنیا" برگزار شده بود در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.