سرویس تجسمی هنر آنلاین: رضا سمیعی، هنرمند نقاش که این روزها نخستین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان "فواصل نامطبوع" در گالری سهراب برپا کرده است، درباره دلیل انتخاب این عنوان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مفهوم این نام از موسیقی کلاسیک- مدرن گرفته‌ شده است زیرا همان‌طور که می‌دانید بعد از موسیقی کلاسیک در اوایل قرن بیستم موسیقی کلاسیک مدرن به وجود آمد.

او افزود: در سبک موسیقی کلاسیک- مدرن گروهی از هنرمندان فواصل نت‌ها را در هم ریختند و سبب شدند که فاصله‌های و اصوات نامطبوعی که برای گوش آشنا نبودند، ایجاد شود.

این هنرمند تصریح کرد: نام این مجموعه برگرفته از سبک و سیاق موسیقی اوایل قرن بیستم است اما مفهوم کلی آثار کاملاً امروزی و متعلق به شرایط اجتماعی جامعه است.

سمیعی پرداختن به فاصله‌های نامطبوع انسانی را یکی از موضوعات مهم نمایشگاه خود خواند و دراین‌باره اظهار کرد: من در این مجموعه سعی کردم که به فواصل آزاردهنده‌ای که بین انسان‌ها با یکدیگر یا فاصله‌های بین طبیعت، اشیاء و حتی مسائلی که به آن علاقه‌مند هستیم، رخ می‌دهد، بپردازم.

او مدت‌ زمان ایده‌پردازی و اجرای آثار این نمایشگاه را بالغ‌ بر دو سال دانست و گفت: من از زمستان سال 93 کار کردن روی این مجموعه را آغاز کردم و در پاییز 95 با 29 اثر به پایان رساندم.

این هنرمند ایده نمایشگاه "فاصله‌های نامطبوع" را مرتبط با جامعه امروز و دغدغه عموم مردم دانست و بیان کرد: اتفاقاتی که در زندگی روزمره شخص من رخ داد سبب شد که به این موضوع بپردازم زیرا دیدم که دوستان، اقوام و آشنایان تحت تأثیر شرایط اجتماعی، سیاسی و ... از هم دور می‌شوند.

سمیعی تصریح کرد: در دنیای امروز به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده‌اند اما در حقیقت دوری فیزیکی و حتی روحی انسان‌ها با یکدیگر بسیار زیاد شده است.

او برخوردهای عموم مخاطبان را با آثار این نمایشگاه جذاب خواند و گفت: برخوردهای متفاوت مخاطبان از دوستان و آشنایان گرفته تا منتقدان و صاحب‌نظران برای شخص من بسیار جذاب و دلپذیر بود.

رضا سمیعی

این هنرمند، نقاشی را دغدغه دائمی خواند نامید و اظهار کرد: برای من نقاشی یک تفریح یا دل‌مشغولی ساده نیست بلکه دغدغه‌ای جدی است که می‌خواهم آن را به‌صورت زبانی مستقل همواره دنبال کنم.

این هنرمند از اجرای نمایشگاه بعدی خود تا سال 97 خبر داد و افزود: قصد دارم که در نمایشگاه بعدی ریسک بزرگی انجام دهم به این معنا که قطعاً سایز آثار بزرگ‌تر خواهد شد و به موضوعات گسترده‌تری در حوزه نقاشی خواهم پرداخت.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه "فواصل نامطبوع" می‌توانند تا 2 آبان ماه به گالری سهراب واقع در خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ مراجعه کنند.