به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، هاراگوچی پس از 40 سال دوباره با اثرش دیدار کرد و این اثر را برای اقدامات مورد نیاز بازنگری کرد.

هاراگوچی در دیدار با علی محمد زارع؛ رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: ساختمان و بنای موزه هنرهای معاصر تهران پس از 40 سال تغییری نکرده اما شهر تهران و خیابان های آن تغییر کرده است. من بیش از 10 اثر در نقاط مختلف جهان کار کرده ام و این اثر در موزه هنرهای معاصر تهران به صورت ثابت 40 سال نگهداری شده است و امیدوارم همچنان سال ها در موزه باشد.

این هنرمند ژاپنی گفت: فرهنگ ایران و ژاپن یک حس مشترک دارد و نگهداری این اثر که سکوت را نشان می دهد بیانگر همان حس مشترک است که در فرهنگ ایران وجود دارد و آن ساکت بودن و سکوت است.

unnamed (2)

علی محمد زارع در این دیدار گفت: مایه خوشحالی است که هاراگوچی پس از 40 سال به ایران آمده و بااثرش در موزه هنرهای معاصرتهران مواجه می شود. هنرمندان و جامعه هنری ایران هم از حضور هاراگوچی در ایران استقبال کردند و خوشحال شدند و از تلاش شیرین صباحی هم برای حضور هاراگوچی  در موزه هنرهای معاصر تهران قدردانی می کنم.

زارع در ادامه تاکید کرد: حضور هاراگوچی و بازنگری اثر "ماده و فکر" ( حوض روغن) پس از 40 سال این فرصت را فراهم می کند تا این اثر سال های طولانی همچنان در موزه هنرهای معاصر تهران باشد.

unnamed (4)