سرویس تجسمی هنرآنلاین، امیر حصاری، درباره برگزاری نمایشگاه "آبرنگ‌های حجمی" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه دومین تجربه انفرادی من است که در آن بالغ‌بر 29 اثر به شکل ترکیبی مجسمه و نقاشی با آبرنگ به نمایش گذاشته‌ شده است.

او در خصوص سبک اجرایی آثار این نمایشگاه اظهار کرد: من در این آثار مجسمه‌ها را با پایه فلز و مفتول می‌سازم و سپس با مقوای صد در صد آبرنگ می‌پوشانم. علاوه بر این، روی آثار بر اساس حس درونی‌ام کار نقاشی آبرنگ را انجام می‌دهم.

این هنرمند که دومین تجربه نمایشگاه انفرادی خود را پیش رو دارد، اظهار کرد: من کار مجسمه‌سازی را به‌صورت خودآموخته یاد گرفتم البته مدت کوتاهی برای آموزش آبرنگ به کلاس رفتم

حصاری که دانش‌آموخته رشته فلسفه است، درباره تأثیر این شاخه بر آثار هنری‌اش گفت: به نظر من هنر بخشی از احساس درونی هر انسانی است لذا من نیز وقتی از پدیده یا اتفاقی احساس لذت می‌کنم، آن را در درونم برای اجرا روی اثر هنری‌ام ذخیره می‌کنم.

او درباره دلیل پرداختن به جانوران در این شاخه کاری، بیان کرد: جانداران موضوعاتی هستند که عموماً برای من جذابیت دارند لذا همواره در این شاخه کارکرده‌ام لذا هر بار که حرکت یا حالت موجودی مرا جذب کند آن را به تصویر می‌کشم و در آثارم منعکس می‌کنم.

حصاری افزود: در بدو امر تصمیم داشتم که تنها به مقوله جغد بپردازم زیرا این پرنده احساس زیادی را درون چشم‌هایش نشان می‌دهد که قابلیت انعکاس دارد اما پس از مدتی موجودات دیگری چون شیر، ببر و... مرا جذب کردند و به سمت خود کشیدند به همین خاطر مجموعه من گونه‌های گوناگون جانوری را نشان می‌دهد.

این هنرمند در خصوص مدت‌زمان اجرای این آثار عنوان کرد: اولین نمایشگاه من مربوط به پنج سال پیش بوده است و از آن زمان تاکنون آثارم را به‌ مرور زمان اجرا کرده‌ام.

حصاری تضاد بین آبرنگ و مجسمه را عامل اجرایی چنین آثاری دانست و گفت: برای من تضاد بین مجسمه و سختی آن با آبرنگ و لطافتش بسیار جذاب بود لذا روی استحکام اجرایی کارهای مجسمه تأکید بیشتری داشتم.

او افزود: برای اینکه بتوانم کارها را با شکل استحکامی بهتری ارائه کنم، سیم‌های رشته‌ای را به یکدیگر می‌بافم و سپس با آن‌ها سطح مجسمه را به مقوا می‌دوزم به همین خاطر کارها شکلی ماندگار و قابل نگهداری پیدا می‌کنند.

شایان‌ذکر است، نمایشگاه "آبرنگ‌های حجمی" تا 26 مهرماه به‌صورت رسمی ادامه دارد البته علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند تا 5 آبان ماه با هماهنگی قبلی به گالری کاوه واقع در خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، خیابان دولتشاه غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، پلاک 26 مراجعه کنند.