سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاهی از آثار رها شرف‌عالی با عنوان "آخرین ما" این روزها در گالری 26 برپاست. این هنرمند جوان در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین در مورد مجموعه جدید خود گفت: "آخرین ما" تازه‌ترین تلاش من در نشان دادن چهره جنگ، مهاجرت، فقر و سختی‌های ناشی از آثار اینها در زندگی انسان است.

شرف‌عالی افزود: آنچه در درون و زیر پوست انسان وجود دارد در تضاد با بیرون ماست، اشاره به چروکیدگی و خشونت درون، ناشی از تمام دردهای آدمی در گذر زمان است، همان که در صورت ما پدیدار نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه آماده‌سازی این مجموعه چهار سال به طول انجامید، گفت: آثاری که در این مجموعه به نمایش درآمد در سه سبک آبستره، اکسپرسیو و رئال کار شده است و متریال به کار برده شده شامل آکریلیک، رنگ و‌ روغن و ترکیب مواد بوده است. در این مجموعه ده اثر به نمایش درآمده که ابعاد بیشتر آنها یک در یک متر است.

2d560d51-b522-477c-a018-ba7c76350df5

شرف عالی در مورد عنوان نمایشگاه نیز گفت: این مجموعه به نمایندگی از تمام انسان‌های رنج کشیده در هر جایگاهی نامگذاری شده است. از دنیای بازماندگان جنگ گرفته تا همسرانی که مورد خشونت قرار گرفته‌اند، از دنیای مدلینگ تا چهره خشم در سینمای معاصر.

او ادامه داد: رنگ‌ها به شدت مینیمال و با حساسیت خاصی انتخاب شده تا باعث سردرگمی بیننده نشود و بتواند عمق مطلب را منتقل کند. به نظر من مجموعه "آخرین ما" غمگین و دردناک است و آماده انتقال حسی عمیق به بیننده‌ای است که به آن خیره شده است. این مجموعه، نه به فانی بودن و به جهان روحانی پیوستن بلکه به درد به جا مانده از مهاجرت، فقر، بیماری، کینه و سکوت به جا مانده از سال‌های جنگ بر چهره آدمی حکایت دارد.

f8dba051-8810-4d9f-a653-a786d6e40226

نمایشگاه "آخرین ما" تا 25 مهرماه در گالری 26 واقع در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 33 برقرار است.