به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این کمیسیون گفت: درصد زیادی از هنر و آثار هنری امروز در فضای مجازی تولید و توزیع می شود که لازم است مشخصه های هنر در فضای مجازی از جمله حقوق مادی و معنوی هنرمندان و رعایت قوانین و مقررات در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

ایمانی خوشخو با تاکید بر توجه نهادهای فرهنگی به این موضوع گفت: کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هنر در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار می دهد و امیدواریم بتوان با هماهنگی دستگاههای مسئول فضایی را فراهم کرد تا از ظرفیت فضای این حوزه استفاده شود و حقوق هنرمندان و مخاطبان و تهیه کنندگان نیز حفظ و رعایت شود.
رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان ترامپ؛ رییس جمهور آمریکا افزود: در بخش هایی که هویت ملی مطرح است هنرمندان واکنش های فردی نشان می دهند که قابل تقدیر است اما جامعه هنری و تشکل های هنری می توانند نقش موثرتر و فعال تری داشته باشند.
در این جلسه حسین پارسایی؛ عضور کمیسیون هنر و معماری و مدیرکل نمایش خانگی سازمان سینمایی کشور گزارشی درباره پخش آثار سینمایی در فضای مجازی و مسایل آن بیان کرد.

همچنین در این جلسه اساسنامه پیشنهادی بنیاد هنر و ادبیات عاشورایی مطرح شد و اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره این اساسنامه بیان کردند.