سرویس تجسمی هنرآنلاین: لری گاگوسیان یکی از قدرتمندترین اقتصاددانان در حوزه هنر صاحب مجموعه گالری‌های گاگوسیان است. 16 گالری گاگوسیان در مهم‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. پنج گالری گاگوسیان در نیویورک است، 3 گالری در لندن، دو گالری در پاریس و 6 گالری دیگر در رم، ژنو، سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، آتن و هونگ کونگ. 

لری گاگوسیان، مجموعه دار و دلال هنری متولد نهم آوریل 1945 در لس آنجلس است. او فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی در سال 1969 از دانشگاه یو سی ال اِی است. گاگوسیان نخستین گالری خود را در سال 1980 در زادگاهش برپا کرد. او توانست آثار هنرمندان مطرحی نظیر ژان میشل باسکیت، دیوید سِیل یا روی لیختنشتاین را به نمایش بگذارد تا خیلی زود گالری‌اش را پرآوازه کند. پنج سال بعد او گالری دیگری در نیویورک برپاکرد. فعالیت‌های او در دو دهه بعد فزونی گرفت تا نهایتا در پاریس نیز گالری‌ای با وسعت 350 متر مربع دایر کند. این اتفاق در سال 2010 روی داد.

لری گاگوسیان می‌گوید: اگر فردی پول زیادی داشته باشد و بخواهد تعداد زیادی از کارهای یک هنرمند را در طول زمان‌ بخرد-چون ممکن است در آینده ارزش بیشتری پیدا کنند- مشابه شخصی نیست که تنها می‌خرد تا بعدا آن را بفروشد.

او معتقد است: مهم‌ترین کار یک مجموعه دار خرید است اما ثروت و پول همیشه منجر به نتیجه بهتر در خرید آثار هنری نمی‌شود. مجموعه داران بعضی وقت‌ها می‌توانند برای هرچه دوست دارند بیشتر خرج کنند اما باید مراقب باشند.

نشریه معتبر آرت‌ریویو در سال ۲۰۱۳ لری گاگوسیان را در ردیف چهارمین چهره قدرتمند دنیای هنر در فهرست سالیانه "۱۰۰ چهره قدرتمند دنیای هنر" قرار داد.

هنرآنلاین روز گذشته خبری از یکی از گالری‌های او در ژنو مخابره کرد با عنوان  "آثاری از فرانتس وست در گالری گاگوسیان" که می‌توانید در بخش اخبار مرتبط خبر کامل را بخوانید و ببینید.

چهار عکس از این دلال هنری می‌بینید که سه تای آن مشترک با هنرمند بنام بریتانیایی دیمین هرست برداشته شده است.

 

لری گاگوسیان

 

هرست و گاگوسیان

 

دیمین هرست و لری گاگوسیان

 

damien-hirst-gagosian-biography