به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه تصویرگران هنر موگه، یادمان "فرشته نگهبان" فردا سی‌ام شهریور ماه جاری با حضور احمد مسجد جامعی، خانواده شهدای آتش‌نشانان پلاسکو و جمعی از آتش‌نشانان و مدیران شهری در بازار پردیس چارسو رونمایی خواهد شد.

در این مراسم بخشی از وسایل به دست آمده از شهدای آتش‌نشان پلاسکو نیز که در قالب یک چیدمان اجرا شده به نمایش درخواهد آمد.

یادمان "فرشته نگهبان" اثری است که ارتفاع آن سه متر و از مواد قابل بازیافت با طراحی مریم کی‌بخت و اجرای هما ساداتیان و توسط گروه تصویرگران هنر موگه ساخته شده است. هدف از ساخت و نصب این تندیس یادآوری حماسه آتش نشانان و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و ادای احترام به قهرمانان کشور است.

این یادمان که در لابی فرهنگی سینماهای پردیس چارسو جانمایی شده است، 30 شهریورماه طی مراسی با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان از ساعت 19 رونمایی می‌شود. حضور در این برنامه که با حمایت بازار چارسو برگزار می‌شود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. مجموعه چارسو در خیابان جمهوری تقاطع خیابان حافظ واقع شده است.

لازم به یادآوری است که گروه تصویرگران هنر موگه در سال 1393 با حمایت از امید عباسی آتشنشان فداکار  اقدام به راه‌اندازی کمپینی جهانی کرد که طی آن آتشنشانان 16 شهر جهان از این آتش‌نشان و فرشته نگهبان حمایت کردند. همچنین این گروه نمایشگاهی با حضور آثاری از هنرمندان داخلی و خارجی با نام امید و موضوع جانفشانی آتش‌نشانان فداکار را در گالری ایده برگزار کرد.