سرویس تجسمی هنرآنلاین: شفق کلهر که قرار است نمایشگاه عکس‌هایش با عنوان"خانواده عزیز" در گالری کافه عکس به نمایش در بیاید به هنرآنلاین گفت: عکس‌هایی که در این نمایشگاه ارائه دادم ترکیبی است از یک عکس که در بک گراند به تصویر در آمده و اسکرین شات‌هایی از برخی مکالمات خانوادگی من که بر روی این تصویر قرار گرفته است.

او ادامه داد: تصویر زیرین این عکس‌‌‌ها، خانه‌ای است که در واقع همه خانواده ما در آن بزرگ شدیم و بعد از جدایی پدر و مادرم آن را ترک کرده و دیگر آن را ندیدم. از سویی خواهران من هم بعد از این ماجرا به خارج از ایران مهاجرت کردند.

شفق کلهر

این هنرمند گفت: من به این ایده فکر می‌کردم که ما مکانی را که به طور واقعی در آن کنار هم بوده‌ایم را از دست داده‌ایم و مثل یک بک گراند که از گذشته ما جامانده، در قالب تصویر در زیر عکس‌های من جلوه کرد.

کلهر گفت: ما سعی کردیم آن فضای واقعی را در دل فضای مجازی و در قالب گروهی تلگرامی احیا کنیم که در پس گفتگوهایی پراکنده و یا استیکرها این فضا شکل می‌گرفت. من تصاویری از این فضای مجازی بازسازی شده را به عنوان اتفاق زندگی امروزم بر روی آن تصاویر زیرین از خانه آوردم.

او گفت: البته سعی‌ام این بود که جدایی و پراکندگی واقعی و یکجا بودگی مجازی را به تصویر در بیاورم، بدون این که قضاوتی در کارم باشد و می‌خواهم که خود مخاطب به درک آن برسد.

این هنرمند ادامه داد: در این نمایشگاه 12 اثر با تکنیک دبل اکسپوز و در ابعاد 20 در 30 به نمایش در می‌آید. نمی‌خواستم با چاپ این عکس‌ها خللی در کیفیت عکس‌ها بوجود بیایید و به تصویر نهایی آن‌ها آسیبی بزند، برای همین این عکس‌ها در شکلی محدود به تصویر در می‌آید.

شفق کلهر

لازم به یادآوری است ، نمایشگاه عکس "خانواده عزیز" شفق کلهر  روز جمعه 31 شهریور  ساعت 6 عصر افتتاح می‌شود و تا 13 مهر در گالری کافه عکس، میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

گالری کافه عکس در خیابان ولیعصر تقاطع میرداماد، مرکز خرید اسکان، طبقه زیر همکف، پلاک 24 واقع شده است.