سرویس تجسمی هنرآنلاین: احمد محمدپور هنرمند خوشنویس که نمایشگاه "دست‌هایی که به هم پیوسته است" را در گالری سیحون گردآوری کرده است به هنرآنلاین گفت: زمانی که در کوچه و خیابان های شهر تهران تردد می‌کنید کودکان کار بسیاری را در کوپه و خیابان مشاهده می‌کنیم. ما تصمیم گرفتیم در آستانه ماه مهر جنسی از مهربانی را به واسطه نمایشگاهی هنری بدعت گذاریم  و بخشی از هزینه‌های تحصیل کودکان کار را تامین کنیم.

او ادامه داد: در کنار این نمایشگاه مدرسه‌ای با عنوان صبح روشن که به کودکان کار آموزش می‌دهد و از لحاظ محیط پتانسیل‌هایی هم دارد با ما همکاری‌هایی را صورت داده است.

این هنرمند خوشنویس گفت: ما اراده کرده‌ایم که این نمایشگاه ادامه داشته باشد. برای این که نمایشگاه برگزار شود من به سراغ حلقه نزدیکی از دوستانم که در حوزه نقاشی‌خط فعالیت می‌کنند رفتم و از آن‌ها درخواست کردم که در برپایی این نمایشگاه کمک کنند.

محمدپور گفت: ما بنا داریم این نمایشگاه را بعد از این در مکانی گسترده‌تر و با همفکری‌ها و مشاوره‌های دقیق‌تر برگزار کنیم. به جز نقاشی خط قصد داریم به حوزه‌های دیگر نیز ورود کنیم و با گسترش حوزه‌ها و رسانه‌های هنری قدمی تاثیر‌گذارتر برداریم.

او اظهار داشت: امروز به ما معترض هستند که چرا در حوزه‌های دیگری و با عناوین دیگری این اقدام را صورت نمی‌دهیم اما کودکان کار و مسائل آن‌ها برای ما اولاست. ما در عرض دو ماه این نمایشگاه را گردآوری کردیم. اما قصد داریم که این نمایشگاه شکلی فراخوانی پیدا کند و از این منظر باید نگاه گسترده‌تری داشته باشیم.

این هنرمند گفت: در این نمایشگاه 12 اثر از 12 هنرمند که همگی در حوزه نقاشی‌خط فعالیت می‌کنند به تماشا در آمده است. البته یکی از دلایل این محدودیت، فضایی محدود گالری سیحون بود. البته این گالری همکاری بسیاری خوبی با ما داشت.

محمدپور بیان کرد: ما قیمت‌های این آثار را به شکل مقطوع ارائه کردیم و شکل حراجی نداشت اما هنرمندان قیمت آثارشان را به شکل مناسب‌تری ارائه کردند تا خریداران بتوانند راحت‌تر این آثار را خریداری کنند.

"دست‌هایی که بهم پیوسته است" عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی خط استادان معاصر هنر ایران است که به شکل خیریه به نفع کودکان کار برگزار می‌شود و بخشی از عواید حاصل از فروش و درصد گالری سیحون در این نمایشگاه به کودکان کار مجتمع پسرانه و دخترانه "مدرسه صبح روشن" واقع در منطقه شوش اهدا خواهد شد. هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به فروش می‌رسد شامل امیراحمد فلسفی، جواد بختیاری، عنایت الله نظری نوری، علیرضا کرمی، اسماعیل رشوند، امیر صادق تهرانی، خلیل کویکی، عین‌الدین صادق‌زاده، بهرام حنفی، احمد محمدپور، محمد فدایی، علیرضا سعادتمند، اسرافیل شیرچی، احمد آریامنش است.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ادامه دارد . گالری سیحون ۲ در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان شمالی، کوچه سینایی، پلاک ۲۴ واقع است.