به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کتابشهر ایران، روسای قبایل استان دیاله که این روزها برای بازدید از مراکز فرهنگی و اسلامی به ایران سفر کرده­‌اند، از نگار مکتب خانه بازدید کردند.

این بازدیدکنندگان با ابراز علاقه نسبت به آثار هنری نفیس این نمایشگاه بویژه تابلوهای نقاشیخط و خوشنویسی مزین به آیات قرآن، احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، این آثار را بیانگر علایق و باورهای دینی و ارادت خالصانه هنرمندان ایرانی به ائمه اطهار (ع) توصیف کردند.

این روسا و شیوخ قبایل استان دیاله پس از قدرت گرفتن داعش، با هماهنگی و همکاری نیروهای نظامی عراق، بزرگ­ترین انقلاب عشایری را علیه تکفیری­های داعش راه ­انداختند.

استان دیاله از استان‌های شرقی کشور عراق است که با استان‌های کرمانشاه و ایلام هم‌مرز است.

در نمایشگاه دائمی نگار مکتب ­خانه که به همت کتابشهر ایران و مجتمع سرچشمه افتتاح شده، هر ماه آثار جدیدی از هنرمندان طراز اول نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط کشور همچون جلیل رسولی، نصرالله افجه‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، احمد وثوق احمدی، هادی روشن ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس‌­الدین غازی، عطاالله ذی نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمد سعید نقاشیان به نمایش در می‌­آید.

photo_2017-09-17_11-35-20 (3)

به گفته حامد شفیق، مدیرعامل کتابشهر ایران، آثار به نمایش درآمده، نماینده شاخصی از تکنیک‌­ها، سبک­‌ها و رنگ­‌ها و خطوط مختلف ایرانی در سه حوزه نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط هستند که بخشی از آنها تداعی کننده سبک­‌ها و تکنیک­‌ها، خط­‌ها و رنگ­‌های فراموش شده ایرانی است که روزگاری نه چندان دور در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

نمایشگاه دائمی گالری مکتب خانه سرچشمه، از صبح شنبه ٢٦ دی در یادمان شهدای هفتم تیر تهران به نشانی میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، انتهای کوچه صیرفی­ پور، (نرسیده به چهارراه سرچشمه) پذیرای علاقمندان و دانش آموزان است.

علاقمندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می­توانند به پایگاه اطلاع رسانی این موسسه به نشانی www.ketabshahr.com مراجعه کنند.