سرویس تجسمی هنرآنلاین: دو اثر جدید از هنرمند گرافیتی، بنکسی در مرکز باربیکن لندن مشاهده شده است. این دو تصویر بر دیوار باربیکن که آثاری از هنرمند شهیر ژان میشل باسکیت را به نمایش گذاشته است، دیده شده است.  باسکیت را اولین نقاش آمریکایی آفریقایی‌تبار می‌دانند که به شهرت جهانی رسید. او ابتدا به عنوان یک هنرمند دیوارنگار در نیویورک و بعد در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک هنرمند سبک نئواکسپرسیونیسم مشهور شد. باسکیت در ۲۷ سالگی درگذشت.

دو تصویری که از بنکسی بر دیوار مرکز باربیکن لندن مشاهده شده است را در زیر می‌توانید ببینید:

 

3438

 

3324

بنکسی اولین گرافیتی‌های خود را بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ کشید. بنکسی ادعا می‌کند زمانی تصمیم به استفاده از گرده برداری گرفت که وقتی برای فرار از دست پلیس در یک کامیون حمل زباله پنهان شده بود متوجه شماره سریال کامیون شد که با تکنیک گرده برداری نوشته شده بود. با بهره‌گیری از این تکنیک کارهای او بیشتر و بیشتر در بریستول و لندن مورد توجه قرار گرفت.

تصاویر کوبنده و طعنه آمیز بنکسی، اغلب با شعار در هم آمیخته است. کارهای او اغلب حاوی پیام‌های ضد جنگ، ضد سرمایه‌داری یا ضد دولت هستند. در اغلب آثار او، سوژه‌ها عبارتند از موش، میمون، پلیس، سرباز، کودک و افراد مسن.

در سال ۲۰۱۱، یکی از کارهای اولیه بنکسی به نام "گوریل با ماسک صورتی" که برای یک دهه علامت مشخصه‌ مهمی روی دیوار خارجی یک باشگاه اجتماعی در ایستویل بود، ناپدید شد. پس از این که این بنا به یک مرکز فرهنگی اسلامی تبدیل شد، کسی بی خبر روی آن را با رنگ پوشانده بود.

در ۱۹ ژوئن ۲۰۰۲ بود که اولین نمایشگاه بنکسی در لوس آنجلس افتتاح شد. بی نام ۲۰۰۴. بنکسی، بریک لین، ایست اند، لندن.