سرویس تجسمی هنرآنلاین: حراج کریستیز اثر معروفی از آنتونی گورملی، هنرمند بریتانیایی را در حراجی به نمایش می‌گذارد. به گزارش آرت دیلی؛ این حراج که در سی ام سپتامبر (برابر با هشتم مهر ماه سال جاری) برگزار می‌شود "یک وضعیت برای فرشته" خلق شده به سال 1989 را، به نمایش عمومی می‌گذارد. پیشنهاد اولیه برای فروش این اثر 5 تا 7 میلیون پوند است.

آنتونی گورملی متولد۳۰ آگوست سال ۱۹۵۰ در انگلستان است. او از مشهورترین مجسمه سازان زنده بریتانیا است و آثار او  در جای جای انگلستان؛ بیرمنگهام، لیورپول یا نیوکسل قرار دارد.

پروژه بزرگ او موسوم به  "Event Horizon" چیدمانی شامل سی و یک پیکره انسانی در شعاعی به وسعت یک و نیم کیلومتر بود که در سال ۲۰۰۷ در لندن، در سال ۲۰۱۰ در میدان مدیسون نیویورک و در سال ۲۰۱۲ در سائوپولو به نمایش عمومی گذاشته شد.

آنتونی گورملی از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ برای تحقیق در مورد مذهب بوداگرایی به هند و سریلانکا سفر کرد. او پس از بازگشت از سفر در کالج هنر و طراحی سنت مارتین و کالج گلداسمیت لندن و مدرسه هنر اسلید در دانشگاه لندن به ادامه تحصیل پرداخت و فوق لیسانس مجسمه‌سازی گرفت.

chribrit-2

 "یک وضعیت برای فرشته" با قیمت پیشنهادی 5 تا 7 میلیون پوند در حراج کریستیز

آنتونی گورملی فعلیت حرفه‌ای خود را با برگزاری نمایشگاهی انفرادی در سال ۱۹۸۱ میلادی در نگارخانه وایت چپل لندن آغاز کرد. موضوع اصلی کارهای آنتونی گورملی انسان است و رابطه‌ای که انسان با محیط اطرافش برقرار می‌کند.

در تمام کارهای گورملی فرم بدن انسان به نوعی به چشم می‌خورد و برای قالب اولیه هم از بدن خودش استفاده می‌کند. او خود می‌گوید: "علت اینکه من از بدن خودم به عنوان مدل اصلی برای قالبگیری استفاده می‌کنم این است که احساس می‌کنم این روش، نزدیک‌ترین و واقعی‌ترین تجربه‌ای است که من می‌توانم از دنیای مادی داشته باشم. من از قالب بدنم به عنوان پلی برای متصل کردن دو دنیا، یکی دنیای غیر واقعی و درونی با دنیای واقعی که در آن هستیم، استفاده می‌کنم."

Antony-Gormley-photo-by-Duncan-Stingemore

مجسمه‌ عظیم او با نام "فرشته شمال" ارتفاعی ۲۰ متری دارد، با دستهایی که به شکل بال هواپیما و به عرض ۵۴ متر باز شده‌اند، در حوالی شهر نیوکاسل مستقر شده است. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به "جایی دیگر" و "مرد آهن" اشاره کرد. تصاویر این سه اثر معروف او را در زیر می‌بینید:

 

Iron_Man_-_Antony_Gormley_Statue_-_Victoria_Square_-_Birmingham_-_2005-10-14

 

مرد آهن- بیرمنگهام

Antony_Gormley_-_Another_Place_-_Crosby_Beach_01

 

جایی دیگر- لیورپول

1280px-Fly-Angel

 

فرشته شمال-نیوکاسل