سرویس تجسمی هنرآنلاین: مجید فتحی مدیر "اولین نمایشگاه فروش آثار نقاشی - آرت اکسپوی تبریز" در گفتگو با هنر‌آنلاین گفت: تبریز در عرصه هنرهای تجسمی یکی از شهرهای برجسته ایران است اما به جهت این که آثار هنری در این شهر به شکل صحیح آن عرضه نمی‌شود و گالری‌ها فعالیت‌های مستمری ندارند، هنرمندان تبریزی مجبور هستند به تهران و استانبول عزیمت کنند.

او ادامه داد: ما با هدف این که بازار ثابت فروشی را در این شهر ایجاد کنیم از دو سال قبل رایزنی‌هایی را  با متخصصان این حوزه انجام دادیم و در نهایت با همکاری مدیریت هتل کایا لاله پارک تبریز که صاحب آن، خود از هنردوستان و مجموعه‌داران تبریز است توانستیم این بازار هنری را برپا کنیم.

مدیر آرت اکسپوی تبریز گفت: ما به دلیل این که کیفیت برگزاری در دوره اول بالا برود، نمایشگاه و فروش آثار را به هنرمندان تبریزی محدود کردیم و فقط نقاشان تبریزی را پوشش دادیم. از سویی این هنرمندان، افرادی هستند که در قید حیات هستند و ما از آثار هنرمندان درگذشته نیز اثری ارائه نکرده‌ایم.

فتحی گفت: ما برای این نمایشگاه برنامه بزرگ‌تری داریم  که امیدواریم در سال‌های بعد به شکل ملی برگزار شود و از سایر شهرهای ایران نیز آثار هنرمندان را برای حضور در این آرت اکسپو دریافت کنیم.

او گفت: ما در این نمایشگاه قیمت‌های مقطوعی را برای آثار در نظر گرفتیم و شکل حراجی ندارد اما ایده کلی ما این است که بتوانیم آن را به یک حراجی بدل کنیم با توجه به این که ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. ما 180 اثر از 45 نقاش برجسته تبریز را با قیمت میانگین بین 2 تا 25 میلیون تومان در این آرت اکسپو به نمایش در می‌آوریم.

فتحی اظهار داشت: از آن جایی که ما می‌خواهیم جریانات تجسمی در تبریز را به سمت حرفه‌ای‌تر شدن ببریم و برای فعال شدن گالری‌ها اقداماتی صورت بدهیم تصمیم گرفتیم مجموعه سمینارها و ورک‌شاپ‌هایی را در جریان این رویداد برگزار کنیم که هم هنرمند و هم خریداران برای سال‌های آینده با نگاه روشن‌تری در این رویداد حضور پیدا کنند. ما در این بخش از اساتید برجسته‌ای چون خانم لیلی گلستان، آقای ایمان افسریان و تنی چند از استادان به نام دیگر را دعوت کرده‌ایم.

او گفت: این اکسپو از 23 تا 27 شهریور در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار می‌شود و آثاری از هنرمندان برجسته تبریز چون یعقوب عمامه‌پیچ، جواد نوبهار، ابراهیم خوش‌پناه، بابک داوری و دیگران به نمایش در می‌آید. ما پایگاه اطلاع‌رسانی با عنوان http://www.tabrizexpo.com/  طراحی کرده‌ایم که علاقمندان می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با این رویداد به آن مراجعه کنند.