به گزارش هنرآنلاین ، پرفسور کورت ریچاردسون استاد آمریکایی دانشگاه تورنتوی کانادا که این روزها به ایران سفر کرده است صبح امروز ۱۴ شهریور با حضور در مجتمع سرچشمه، همراه با همسرش از  نمایشگاه دایمی آثار هنری "نگار مکتب خانه" بازدید کرد.

کورت ریچاردسون در این بازدید ضمن پرارزش شمردن آثار هنری به نمایش درآمده در "نگار مکتب خانه" گفت: با دیدن این همه آثار فاخر هنری شگفت زده شده ام چرا که این آثار همطراز آثار هنری بزرگ جهان است. باور و روحیه هنری مردم ایران به خوبی با نقش ­ها و خطوط ظریف و زیبای فارسی در این تابلوهای نفیس و ارزشمند عجین شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجتمع شهدای انقلاب اسلامی در این بازدید ضمن معرفی نمایشگاه "نگار مکتب‌خانه" گفت: هر یک از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نماینده شاخصی از تکنیک­ ها، سبک ­ها، رنگ­ ها و خطوط مختلف ایرانی اسلامی در سه حوزه نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط هستند که بخشی از آنها تداعی کننده سبک ­ها و تکنیک­ ها، خط ­ها و رنگ­ های فراموش شده ایرانی است که روزگاری نه چندان دور در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

نمایشگاه دایمی آثار هنری با عنوان ابداعی "نگار مکتب‌خانه" با همکاری مشترک کتابشهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر افتتاح شده است.

در این نمایشگاه، تاکنون بیش از ۲ هزار اثر هنری نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی و عکاسی از ۷۰ هنرمند شاخص به نمایش درآمده که از جمله آن ها می ‌توان به هنرمندانی مانند جلیل رسولی، نصرالله افجه ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی جاه، کامبیز درم­بخش، احمد وثوق احمدی، هادی روشن ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده رودی، شمس الدین غازی، عطاءالله ذی نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.

 نمایشگاه "نگار مکتب خانه" همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹ به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهار راه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقه مندان و دانش آموزان است.