سرویس تجسمی هنرآنلاین: کاوه یاری که نمایشگاه آثارش با عنوان "کوبه با نشان" در گالری سهراب به نمایش در آمده است به هنرآنلاین گفت: من چندی پیش برای آثار خودم عنوانی را در فرهنگستان زبان ثبت کردم که تلفیقی از دو واژه چکش و نقاشی بود و من در حقیقت آثاری را تحت عنوان "چقاشی" ارائه می‌کنم.

او ادامه داد: آثار این نمایشگاه همگی با چکش ساخته شده‌اند و به همین دلیل من مجبورم از متریال‌های فلزی استفاده می‌کنم. البته این اتفاق به دلایلی مختلفی بستگی دارد و یکی از آن‌ها پیشینه کار پدری من در ساخت منسوجاتی فلزی است که امروز از چرخه زندگی کنار گذاشته شده‌اند.

این هنرمند گفت: من به واسطه پدر و عموی خود که آهنگر بودند با این متریال آشنا هستم و در ساخت آثارم از ظروف قدیمی مانند بشقاب‌ها و کاسه‌هایی که ساخته دست آن‌ها بوده و روزگاری در آن غذا می‌خوردند استفاده کرده‌ام.

یاری گفت: در حقیقت کاری که من در ادامه حرفه پدری خود انجام می‌دهم نوعی نقاشی کردن با چکش است. برای همین هم بود که واژه "چقاشی" را برای این آثار تالیف و ثبت کردم.

کاوه یاری

این هنرمند افزود: من به واسطه این آثار تلاش دارم بسیاری از کارها و حرفه‌هایی که فراموش شده‌اند را در شکل جدیدی یادآوری و احیا کنم. هر چند که این آثار در بیشتر مواقع به صورت بداهه شکل می‌گیرند و من چیزی که درون این ظروف و فلزها وجود دارد را کشف می‌کنم و ارائه می‌دهم.

این هنرمند گفت: سعی کرده‌ام دوره به دوره از نظر فرم و شکل تغییراتی را در آثارم به وجود بیاورم و تا به امروز نمایشگاه‌های متعددی از این چقاشی‌ها برگزار کردم که آخرین آن سال گذشته در گالری گلستان بود.

یاری گفت: شاید مهم‌ترین دغدغه من جدای از ارائه یک اثر هنری زیبا احیای بسیاری از مسائل فراموش شده باشد که روزی مهم‌ترین حرفه‌ها بودند مانند مس‌گری و حلب‌سازی.

نمایشگاه آثار کاوه یاری با عنوان "کوبش با نشان" 10 تا 22 شهریور در گالری سهراب واقع در خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره 142 برپاست.