سرویس تجسمی هنرآنلاین: موسسه هنر شیکاگو آثاری از نقاش شهیر فرانسوی، پل گوگن به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا دهم سپتامبر مصادف با 19 شهریور برپا خواهد بود.

پل گوگن (1903-1848) نقاش فرانسوی، از مهم‌ترین پیشگامان نحله پست امپرسیونیسم به حساب می‌آید. او در پاریس به دنیا آمده است. بعد از چند سال که در ناوگان بازرگانی فرانسه خدمت کرد، به دلالی بورس روی آورد و در فراغت و روزهای تعطیل به نقاشی می‌پرداخت. به‌تدریج به خرید و گردآوری تابلوهای امپرسیونیستی مشغول شد. از ۱۸۷۵ با کامیل پیسارو طرح دوستی ریخت و در نمایشگاه امرسیونیسم سال ۱۸۸۶–۱۸۸۰ شرکت کرد. از ۱۸۸۳ به‌طور تمام‌وقت به نقاشی پرداخت. در ۱۸۸۹ با سمبولیست‌های فرانسوی در پاریس و بروکسل نمایشگاه‌هایی برپا کرد. سال‌های ۱۸۹۱–۱۸۹۳ را در تاهیتی به سر برد و بعد به فرانسه بازگشت.

 از ۱۸۹۵ به بعد در تاهیتی به سر برد. در سال‌های ۱۸۹۸–۱۸۹۹ در نگارخانه ولار در پاریس نمایشگاه انفرادی تشکیل داد. در ۱۹۰۳ در هیوا اوآ از جزایر مارکیز در جنوب اقیانوس آرام، از دنیا رفت. بعد از مرگ گوگن نمایشگاه بزرگی در سالن پاییز در سال ۱۹۰۶ برای بزرگداشت او برپا شد و طی آن، گوگن به‌عنوان پیشتاز حرکت‌های ضدناتورالیستی، همچون فوویسم در فرانسه و هیجان‌نمایی در آلمان و کشورهای دیگر معرفی شد.

آثاری از این نقاش می‌بینید:

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5