به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه مجسمه منهای بینال به همت انجمن مجسمه سازان ایران از یکم تا 17 شهریور در گالری ممیز خانه هنرمندان برپا می‌شود.

 نگار نادری پور رییس هیات مدیره انجمن مجسمه سازان ایران گفت: هرچند نمایشگاه‌های مردودین با عمری بیش از دویست سال تفاوت‌های زیادی در شکل‌گیری و  برگزاری دارند در یک هدف مشترکند و آن ابراز حق "دیده شدن" است.گرچه با سلیقه و ذائقه مرسوم و غالب در تعرض باشند.

او افزود: ایده برگزاری نمایشگاه "منهای بینال" با درخواست حضار و شورای سیاستگذاری بینال در اولین جلسه و نشست بینال مطرح شد و پس از اعلام نتایج اولیه و درپی تقاضای اعضا تصمیم به فراهم آوردن فضایی جهت نمایش آثار مردودین گرفته شد.

منهای بینال

نادری پور ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاهی با معرفی سویه و رویه‌های مغفول مانده در بینال از خطر یک سویه شدن فضا کاسته و در عین حال با معرفی آثار متفاوت توانمندی‌های احتمالی در سایه مانده را آشکار می‌سازد و این مهم جز با مشارکت اعضا و هنرمندان محقق نخواهد شد.

او افزود: نمایشگاه حاضر مجموعه‌ای کوچک، رنگین و گوناگون از آثار هنرمندانی است که با پذیرفته نشدن در بینال، امکان حضور در زمینه و متنی متفاوت را برگزیده‌اند.

در کنار این رویداد ، نمایشگاه نقاشی‌های سید اسدالله شریعت پناهی از دوم تا دهم شهریور در گالری پاییز و میر میران خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

در این نمایشگاه 20 نقاشی با تکنیک رنگ و روغن از آثار اسدالله شریعت پناهی در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گفته این هنرمند، سبک نقاشی  او در سال ۴۸ و ۴۹ سبکی مدرن بوده است ولی با سفر و اقامت در سمنان در آثارش به سمت طبیعت، موضوعات اساطیری و مینیاتور گرایش پیدا کرده است و در نقاشی‌هایش از کمال الملک الهام گرفته است. تمام آثار شریعت پناهی بدون عنوان و دکوراتیو هستند. در نقاشی‌های این مجموعه شاهد موضوعاتی چون  پرتره هنرمند در حال نقاشی کردن تا مجلس موسیقی، مام وطن و طبیعت بی جان هستیم.

 

 

 

کتاب «پیدا و پنهان» مجموعه نقاشی‌های سید اسدالله شریعت پناهی در سبک نو شامل آثاری از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ است که در شمارگان هزار جلد به دو زبان انگلیسی و فارسی گردآوری شده است.

نقاشی های ارائه شده در این نمایشگاه به سبک ابداعی است و حاوی مفاهیمی چون شادی و غم در آیین‌های مختلف ایرانیان است.

این نمایشگاه از دوم تا دهم شهریور در گالری‌های پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است. هم چنین نمایشگاه منهای بینال از یکم تا 17 شهریور در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.