به گزارش هنرآنلاین، برای اولین بار در ایران رویداد پترنیتکچر،کاربرد پترن در محیط های انسانی با بکارگیری تکنیک‎ها و بیان‎های گوناگون هنری جمعه 3 شهریور در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران گشایش می‎یابد.

 در این نمایشگاه که با این سبک و سیاق برای نخستین بار در ایران اجرا می‎شود، آثاری از طراحان و هنرمندان در رشته‎های گوناگون در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. هنرمندان در این رویداد  با تکنیک‎ها و بیان‎های گوناگون هنری به مفهوم و کاربردهای پترن در محیط‎های انسان ساخت می‎پردازند.

هنرمندان و  گروه های شرکت کننده درنمایشگاه پترنیتکچر عبارتند از: استودیو آرخه، بهزاد اتابکى، داوود اسدالله‎وش، وحید اشراقى، پوریا بنی‎آدم، پانیذ فرخ سیر،امیرعلی زینتی،آرمان نجاری، على بهمنى، پاراژن، شریفه پارسایى، محمد ترقى‎جاه، میر مولا ثریا، جنریتیو پترنز، آزاده حسینى، ملیحه حقیقی- ساشا آقا‎بابایى، دل آگاه دادبه- سپهر ژند،سراى آفرینش ما(MA)، بیتا شکارى- سعیدرضا بریرى، محمد صحرانورد، نوید عظیمى، کارگاه ساخت دیجیتال [فب-لب]، مهسا کریمی‎زاده، بهارک کشانى، محمدرضا قربانى، مرکز نوآورى شهرى تهران، حبیبه مجدآبادى، معمارى روبوتیک تهران – تِرَم، شهاب میرزاییان- فرزاد کفایى- حسین صانعى- رضا نجفیان، رِنا دیزاین، سینا یعقوبى.

همچنین در این نمایشگاه مجموعه‎ای از پرفورمنس‎ها نیز اجرا می‎شود: پرفورمنس آرت بداهه‎نگاری نقش، اثر میرمولا ثریا، 3 شهریور ساعت 18، پرفورمنس آرت تجربه آفرینش پترن، کاری از بیتا شکاری و سعیدرضا بریری و نیز پرفورمنس معماری روبوت بخشی از ورک شاپ روبوتیک به سرپرستی گروه تِرَم در طول روز‎های برپایی نمایشگاه برگزار خواهد شد.

گفتنی است این رویداد که جمعه 3 شهریور‎ماه آغاز می‎شود و تا جمعه 10 شهریور در فرهنگسرای نیاوران ادامه خواهد یافت. علاقمندان جهت بازدید  از این نمایشگاه می‎توانند در روز‎های عادی از ساعت 10 تا 21 و در روز‎های تعطیل از ساعت 14 تا 21 به گالری شماره 1فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.