به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ششمین جلسه سخنرانی در ارتباط با نمایشگاه پرویز تناولی و شیرهای ایران روز دوشنبه 30 امردادماه ساعت 5 بعدازظهر با حضور هومن جوکار و با نگاهی به حفاظت از گربه‌سانان بزرگ‌جثه در ایران با همکاری موسسه حیات وحش میراث پارسیان در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

در آغاز جلسه ، فیلم مستند « نقطه و شیر » ساخته سروناز علم‌بیگی و به تهیه کنندگی گالری 10 به مدت 30 دقیقه نمایش داده خواهد شد، این فیلم پرتره ی پرویز تناولی است و به وجوه مختلف شخصیت هنری او می پردازد.

هومن جوکار متولد ۱۳۴۸ در جهرم و کارشناس محیط‌ زیست است. او در سال ۱۳۷۳ طی یک اتفاق نادر با یک یوزپلنگ زخمی در پارک ملی کویر روبه‌رو و این اتفاق  دغدغه اصلی زندگی او شد.

جوکار با شروع پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در ایران، در کنار دیگر کارشناسان با سازمان محیط‌ زیست و برنامه توسعه سازمان ملل‌متحد همکاری کرده است.

وی در حال حاضر عضو گروه متخصصین گربه‌سانان اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN) ، مدیر ملی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و عضو هیات‌ مدیره موسسه حیات‌ وحش میراث پارسیان می باشد.

هومن جوکار درباره حفاظت از گربه‌سانان بزرگ‌جثه در ایران ، تاریخچه حفاظت از این گونه‌ها در ایران و تجربیات خود از سال‌ها فعالیت در زمینه حفاظت از گربه‌سانان ، سخنرانی خواهد کرد.

نمایشگاه "پرویز تناولی و شیرهای ایران" تا روز 7 شهریور ماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه،روزهای یکشنبه تا پنج شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح  تا 7 عصر، جمعه ها از ساعت 3 تا7 عصر می باشد.

یادآوری می شود،علاقه مندان می توانند جهت استفاده از برنامه سخنرانی ها (بصورت آزاد و رایگان ) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.