به گزارش هنرآنلاین ، جدیدترین مجموعه از  طراحی های کیومرث کیاست با عنوان "روایت جنون" از جمعه بیست و هفتم مرداد ماه تا دوشنبه ششم شهریور 1396 در گالری ساربان به نمایش در خواهد آمد.

کیاست در این مجموعه طراحی، که با تکنیک قلم فلزی و مرکب روی مقوا کار کرده، به احوالات شخصی خود پرداخته و با بیانی اکسپرسیو جهان ذهنی خویش را به تصویر کشیده است.

کیومرث کیاست متولد 1327 در تبریز است. وی از سال 1352 فعالیت در مطبوعات روشنفکری آن دوره مانند فردوسی، نگین و کتاب جمعه را به عنوان طراح و کارتونیست آغاز کرد.

کیومرث کیاست

در آن سالها اردشیر محصص ، کامبیز درم بخش ، بیژن اسدی پور ، کیومرث کیاست ، آراپیک باغداساریان از جمله کسانی بودند که تجربه کار در نشریه فکاهی ( توفیق ) را هم داشتند. کیاست از کسانی بود که نه تنها با مجلات فکاهی هرگز کار نکرد- بلکه هیچ گاه به سمت کاریکاتور ِبا شرح – طناز و عامه پسند نرفت و در عوض به  کاریکاتورهایی تمایل نشان داد که طراحی محور و نخبه گرا بود و در مفهوم نیز به ابعادی جدی و فراتر از شوخی های عامیانه تنه میزد.

کیاست از آن زمان تاکنون به طور پیوسته به نقاشی و طراحی پرداخته است. او علاوه بر دریافت جایزه و لوح تقدیر از نمایشگاه های مطرح جهانی در زمینه ی کاریکاتور در اخوتسک ژاپن، تانجون کره جنوبی، نصرالدین هوجا ترکیه و دیگر نمایشگاه ها، شرکت در بیش از سی نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی در گالری های بیان، خانه هنرمندان، رودکی، یاسمی، شکری، ساربان، سرو، فرهنگستان هنر، برگ، بهزاد، سرخاب، ، نگارخانه مانی، گالری مهرشاه و میرک تبریز و شرکت در بیش از 50 نمایشگاه گروهی کاریکاتور در کشورهای ترکیه، یوگسلاوی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، بلژیک، مقدونیه، بلغارستان و ایران را در کارنامه ی خود دارد.

کیومرث کیاست

نمایشگاه "روایت جنون" از بیست و هفتم مرداد تا ششم شهریور ماه 96 برقرار است.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.