سرویس تجسمی هنرآنلاین: امیر راد دبیر نخستین دوره جشنواره رادیکال پرفورمنس به هنرآنلاین گفت: نتایج مرحله دوم داوری جشنواره بین‌المللی رادیکال پرفورمنس  در دو بخش آلترناتیو پرفورمنس و پرفورمنس آرت مشخص شد.

او ادامه داد: داوری مرحله دوم اولین جشنواره بین‌المللی رادیکال پرفورمنس در دو شاخه آلترناتیو پرفورمنس و پرفورمنس‌آرت روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه ۱۳۹۶ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد و نتایج آن مشخص شده است.

دبیر جشنواره رادیکال پرفورمنس گفت: داوری این فستیوال در دو بخش آلترناتیو پرفورمنس و پرفورمنس آرت شامل چندین مرحله بود که نتایج مرحله نخست آن که شامل بررسی و مطالعه طرح‌های ارسالی بود در روز ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶ اعلام شد.

راد گفت: در بخش دوم داوری، هنرمندان به صورت حضوری به ارائه طرح‌های خود پرداختند و داوران همزمان نکات و نظرات خود را در قالب مشاوره به شرکت‌کنندگان ارائه کردند. خانم آزاده گنجه و آقایان امیر راد، مهدی صدر و علی فیروزجنگ، در حقیقت داوری مرحله دوم اولین جشنواره بین‌المللی رادیکال پرفورمنس را بر عهده داشتند.

رادیکال پرفورمنس

او اظهار داشت: طرح‌های خانم‌ها ازم طباطبایی و پریسا صادقی و آقایان پژمان حسینی و مهدی اسدی طرح‌هایی بودند که در بخش پرفورمنس‌آرت به مرحله نهایی داوری راه‌ یافتند. هم چنین در بخش آلترناتیو پرفورمنس آقایان سید جلال هاشمی و حسین مهاجر (یک گروه)، مجید گنجی کاظمیان، محمد جاویدی و امیر اسفندیاری دیگر افرادی بودند که موفق به راه‌یابی به مرحله نهایی داوری شدند.

وی درباره شیوه بررسی مجدد طرح این هنرمندان گفت: راه‌یافتگان به مرحله نهایی داوری در این دو بخش، طرح نهایی خود را بر اساس مشورت‌های صورت گرفته به دبیرخانه ارسال خواهند کرد تا نتیجه نهایی این دو بخش در ۱۰ روز آینده مشخص شود. از سویی نتایج نهایی بخش‌های ویدئو پرفورمنس و سایبرفورمنس همزمان با نتیجه نهایی سایر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

راد درباره تاریخ برگزاری این فستیوال گفت :در نهایت آثار کلیه پذیرفته‌شدگان در هر چهار بخش، جهت کسب رادیکال زرین، در شهریورماه ۱۳۹۶ اجرا خواهند شد.