سرویس تجسمی هنرآنلاین: مارتین گینارد تِرین هنرمند و کیوریتور مشهور فرانسوی، عصر یکشنبه 8 مرداد 96 پیرامون پروژه "مدرنیته را از نو سامان می‌دهیم" (که در بنیاد "زِد. کا. اِم." آلمان برگزار شده است) سخنرانی می‌کند.

مارتین گینارد تِرین یکی از کیوریتورهای این نمایشگاه، در نشستی که با حمایت سفارت فرانسه و در ساختمان کندوان بنیاد پژمان برگزار می‌شود، به موضوع بازبینی در امکانات مدرنیته می‌پردازد و بر لزوم و امکان به‌وجود آوردن منظری تطبیقی میان اروپا و ایران، تاکید خواهد کرد.

 نمایشگاه "مدرنیته را از نو سامان دهیم!" در سال 2016 و در محل  "زِد. کا. اِم." آلمان توسط برونو لاتور، فیلسوف مشهور فرانسوی و به همراه گروهش برگزار شد.

هنرمندان این نمایشگاه در پی ایجاد تجربه‌ از نو سامان بخشیدن به مسئله مدرنیته بودند. سامانی دوباره به ابزارهای اندکی که در انسان اختیار دارد تا برخی از نشان‌های گمراه‌کننده‌ مبدا تاریخ را با آن‌ها ثبت کند. در حقیقت مدرنیته راهی برای تمیز دادن گذشته و آینده، شمال و جنوب، پیش‌رفت و پس‌رفت، رادیکال و محافظه‌کار بود. گرچه در دوران جهش عمیق زیست‌محیطی، مدرنیته دیگر راه‌نمایی قابل اتکا نبوده‌است.

به‌همین دلیل است که لاتور زمانی را برای بازسامان‌‌بخشی پیشنهاد کرد. زمانی برای توقف، برای پیروی از یک روش، و برای جست‌وجو به‌دنبال حس‌گرهای متفاوتی که امکان از نو مدرج‌کردن ردیاب‌ها و ابزارها را فراهم کند تا انسان دوباره حس کند کجا هست و احتمالا به کجا می‌خواهد برود.

ساختمان کندوان بنیاد پژمان در خیابان حافظ، خیابان غزالی، پلاک ۱۷ واقع شده است.