سرویس تجسمی هنرآنلاین: محمود مکتبی که نمایشگاه "دَمیک" را در گالری هپتا گردآوری کرده است به هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه برپایه یک ورک‌شاپ پیرامون هنر معاصر شکل گرفته است که حدود شش یا هفت ماه به طول انجامیده است. این کارگاه صرفا درباره هنر محیطی نبود و مباحث مختلفی در آن مطرح شد.

او ادامه داد: طبیعتا نمی‌شود گفت ذهنیتی از کارهای قبلی من در این نمایشگاه دخیل نبوده است و موضوع یا نگاه غالب این نمایشگاه بر اساس ذهنیت شکل گرفته است؛ اما ما در این ورک‌شاپ پیرامون برخی مسائل نظری به تمرین گرایش‌های مختلف در هنر معاصر پرداختیم. پیشنهادی مطرح شد که برای پایان این کارگاه ما نمایشگاهی نیز برگزار کنیم.

این هنرمند گفت: برایند صحبت‌هایی که در آن کارگاه انجام دادیم به برگزاری نمایشگاهی با موضوع رابطه انسان و طبیعت ختم شد و هنرمندان خود دغدغه‌های محیط زیستی داشتند.کم کم آثاری اتود زده شده و نمایشگاه به این مرحله رسید.

مکتبی گفت: انتخاب این موضوع به صورت کاملا مشورتی شکل گرفت. در واقع چندین موضوع پیشنهاد شد اما سرانجام به واسطه کارهای بداهه و تمرین‌ها به سمت این موضوع رفتیم. دست هنرمندان در این نمایشگاه کاملا باز بود و من خواستم که هر کسی بنا بر ذهنیت خود اثری را ارائه بدهد.

نمایشگاهی گروهی چیدمان در گالری هپتا

او اظهار داشت: علیرغم این که به نظر برگزاری نمایشگاه کار سختی به نظر می‌رسید، چرا که شش نفر از هنرجویان در حقیقت اولین نمایشگاه‌شان بود  ما سعی کردیم بهترین آثار را در حد توانایی خود به این شکل و در مدیومهای جدید ارائه بدهیم وما سعی کردیم ایده‌های‌مان قابل اجرا باشد.

مکتبی بیان کرد: هر کدام از این هنرمندان سعی کردند در زمینه‌ای که کار کرده بودند اثری را خلق کنند. مثلا علی خالقی که گرایش تئاتری داشت در این نمایشگاه پرفورمنسی را اجرا می‌کند یا خانم پیله‌ور که معمار است سازه‌ای را بر اساس مطالعات خود در این زمینه خلق کرد و دیگر هنرمندان هم این شرایط را داشتند.

او گفت:علی خالقی در افتتاحیه این نمایشگاه پرفورمنسی را به واسطه نگاه محیط زیستی خود اجرا کرد که این پرفورمنس  همزمان با اختتامیه نمایشگاه نیز برگزار می‌شود.

نمایشگاهی گروهی "دمیک" با آثاری از عذرا بیکدلو، مولود پیله‌ورابریشم، علی خالقی، سارا شاه‌محمدیان، مهدیه صفی‌پور و فرناز مختاباد در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر، شماره 3، طبقه همکف میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.