سرویس تجسمی هنرآنلاین: جمشید حقیقت‌شناس دبیر هنری دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین گفت: به واسطه سیاست‌هایی که برای جشنواره تجسمی فجر در نظر گرفته‌ایم و از سویی به دلیل حواشی و رخدادهایی که پیرامون دوره نهم جشنواره صورت گرفت ما امسال کار سخت‌تری را در پیش داریم.

او ادامه داد: امسال تدابیر ویژه‌ای را در نظر داریم تا بتوانیم سطح جشنواره را در بخش بین‌الملل ارتقا دهیم و دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در عمل نیز شکل بین‌المللی می‌گیرد.

دبیر هنری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: معمولا رویکرد جشنواره‌هایی همچون جشنواره فجر تغییر نخواهد کرد و رویکرد جشنواره امسال نسبت به جشنواره قبل نیز چنین وضعیتی را دارد و ما همچنان بر برگزاری این جشنواره در شکل بینارشته‌ای، تاکید داریم.

حقیقت‌شناس گفت: سعی برگزارکنندگان بر آن است که کیفیت آثار و نوع برگزاری جشنواره را بالا ببرند و ما از سالی که آمده‌ایم، مبنا را بر ارتقاء کیفیت گذاشته‌ایم و در دوره هشتم، نهم و دهم  هم این افزایش ارتقاء مد نظر است.

او اظهار داشت: امسال قرار است تغییراتی در شورای هنری نیز صورت بگیرد و داوران دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم تغییر خواهند کرد.

دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با دبیری مجتبی آقایی بهمن ماه امسال همانند دوره قبل در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. روز دوشنبه دوم مردادماه مجتبی آقایی دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر طی حکمی جمشید حقیقت شناس را به سمت دبیر هنری این جشنواره منصوب کرد.