به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط عمومی پرسبوک هفتمین سالانه هنر معاصر پرسبوک مانند دو دوره ى پیشین بر تمرکز و تاثیر علم بر هنر و نیاز زیست محیطی پایه ریزى شده است و هنرمندان خلاق و نوگرا را دعوت به همکاری بریک پروژه فضا محور می کند. مکان در نظر گرفته شده برای این پروژه کبوترخانه هاى اصفهان است

هفتمین  هنر معاصر پرسبوک با  محوریت مکانى کبوترخانه از هنرمندان مى خواهد که با توجه به مستندات موجود در کانال تلگرام  پرسبوک آثارى فضا محور و ملهم ازمحیط را به وجود آورند

هدف این پروژه بازاندیشی اهمیت معماری و طراحی پایدار در مناطق خشک ایران و کمک به جلب توجه عموم  جهت مرمت و احیا این بناهااز طرف جامعهى هنرمندان و معماران است

 معماری داخلی کبوترخانه ها مانند سایر آثار معماری ایرانی هم از عملکرد وافر و هم از فرم زیبایی پیروی کرده است. متاسفانه این برخورد  فکور با  اقلیم خشک ایران به مرور زمان از خاطره جمعی ما پاک شده است و بدین سان نیاز به یاد آوری و احیای چنین شگردهایی در هنر و طراحی امروز به شدت محسوس است. متأسفانه کبوتر خانه ها، مانند بسیاری دیگر از مظاهر هنری ایران ناشناخته مانده اند.

 

 

پرسبوک

 

 

برنامه ریزان و طراحان هفتمین سالانه ى پرسبوک را ندا درزى و پاملاکریمی  تشکیل می دهند و پویاآریان پور ،شادمهرراستین، بهرنگ صمدزادگان ،محمدرضاقانعى وپاملاکریمى داوری آثار این دوره را برعهده دارند.

امیدقجریان: مشاورهنرى،مژده اتراک:کوکیوریتور، مریم آموسا مدیریت رسانه ، نسترن صفایی: تندیس،صالح تسبیحی: گرافیک علیرضا ارواحى: دبیری مباحث هنری را برعهده دارند.

این رویداد با اهداف توجه ویژه به کبوترخانه به عنوان یک سازه ى بوم آورد خاص در منطقه ى اصفهان در کنارقابلیت ها ى  زیباشناختى وقابل تأمل درآن،ترویج هنر مشارکتى و کار گروهى،تشویق هنرمندان جوان ایران به پیشبرد هنر زیست محیطی و اهمیت توجه به دغدغه هاى محیط زیست،تاکید بر اهمیت حوزه هاى فرهنگى متفاوت در ایران و دورى از مرکزیت گرایى

جلب توجه افکارعمومى به این واقعیت که اصفهان صرفا یک شهر تاریخى و توریستى نیست بلکه رخدادهاى این چنینى مى تواند براى اولین بار به بخشى از هویت فرهنگى شهر اصفهان تبدیل شود.

به برگزیدگان این رویداد تندیس جشنواره اهدا خواهد و نمایشگاهی برای طرح گروهی برگزیده برپا خواهد شد. همچنین کتاب این رویداد هنری با همکاری و حمایت مرکز هنرهاى تجسمى وزارت فرهنگ وارشاد اسلامى منتشر خواهد شد و آثار منتخب در گالری های اکنون، بیان و خانه صفوی اصفهان به نمایش گذاشته می شوند..

هنرمندان ایرانی برای شرکت در این رویداد  باید 50 هزار تومان به عنوان هزینه ی ثبت نام به شماره حساب 6221061101864785 کارت بانک پارسیان به نام ندا درزی واریز کنند و کد رهگیری آن ضمیمه ی پرونده ی ارسالی هنرمند شود. مبلغ فوق صرف تامین  بخشى ازهزینه های اجرایی سالانه  می شود شد ودر صورت عدم پذیرش اثر مسترد نخواهد شد

هنرمندان حیطه ى تجسمى، فیلمسازى، هنر صدا، هنرنور، هنر الیاف، سفال و سرامیک  ومعمارى می توانندحد اکثر3 اثر  برای شرکت در سالانه ارائه کرده وتصاویرآثار (حداقل یک مگا پیکسل) به ایمیل دبیرخانهی پرسبوک ارسال نمایند persbook@gmail.com

 

هنرمندان باید فرم ثبت نام خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی کامل کرده و به همراه عکس پرسنلى، سال و محل تولد، میزان تحصیلات، فهرست نمایشگاه های انفرادی و گروهی ارسال کنند.

در این رویداد هنرمندان ایرانی از هر نقطه جهان می توانند به صورت گروهی حداکثر 5 نفر و انفرادی شرکت کنند..

هنرمندان شرکت کنندهاى که تاییدیه اى از طرف پرسبوک تا تاریخ 30 شهریور96 دریافت کنند، آثارشان به مرحله ى داورى و درصورت انتخاب نهایى به بخش نمایش آثارراه مى یابند.

علاقه مندان برای شرکت در این رویداد از مستندات موجود در کانال تلگرام پرسبوک آرت استفاده کنند.

persbookart@

آثار ارائه شده باید از سال1393 به بعد خلق شده باشند و برای اولین بار به نمایش درآمده باشند، در غیر اینصورت دبیرخانه پرسبوک از پذیرش آثار معذور خواهد بود.

.زمان آثار ویدیو بیش از یک دقیقه نباشد و لینک ویدیوى آپلود شده ضمیمه مدارک دیگر در فرم ثبت نام ارسال شود

حمل و نقل آثار برعهده ى هنرمند  است و پرسبوک مسئوولیتى در قبال هرگونه آسیب احتمالى آثار ندارد.

درصورت چاپ کاتالوگ، کتابیا بروشورهای تبلیغاتی، حق انتشار آثار در اینترنت و موارد مشابه متعلق به سایت پرسبوک و حامیان است

آثار ارسالی مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران پذیرش می شوند

هنرمندان تا 25 شهریور  96 فرصت شرکت در این رویداد را دارند و نتایج تا 20 مهرماه اعلام خواهد شد. و نمایشگاه این رویداد از 10 تا 20 آذر برگزار خواهد شد.

 دربخش جنبى کارگاه هنر محیطى در طبیعت سعی بر آن است تا با برگزاری کارگاه تخصصی در طبیعت، فضاهای جدیدی در زمینه خلق اثر هنری در بستری متفاوت ایجاد شود. در این کارگاه تلاش داریم با بیان مفهومی جدید برای سفر، ایده پردازی و خلق اثر هنری در طبیعت تجربه شوند. همچنین بررسی هنر محیطی و ابعاد گسترده آن، گرایشات زیست محیطی این هنر، پیوند آن با سفال و سرامیک و انجام اجراهایی در محیط بپردازیم.

 این کارگاه سه روزه توسط هنرمندان این حیطه؛ عاطفه خاص و مجید ضیایى تدریس می ىشود و محل اقامت هنرمند سراى آلمن در منطقه حسن آباد اصفهان خواهد بود. هنرجویان علاقمند مى توانند تا تاریخ20مرداد ثبت نام نمایند. ظرفیت این کارگاه 25 هنرجو است.

مرکزتجسمى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى،پلشیر؛ مهندسان مشاور معمار و شهرساز،موسسه فرهنگى ایوان،شهرتاش زنده رود

حامیان و همراهان پرسبوک هفتم را تشکیل می دهند.

www.persbookart.com

اینستاگرام: instagram.com/persbookart

کانال تلگرام: persbookart@