سرویس تجسمی هنرآنلاین: امین طلاچیان که این روزها نمایشگاه عکس‌هایش با عنوان "قطعه 41" در گالری اُ برپاست به هنرآنلاین گفت: من از سال 90 تا 96 بر روی این موضوع کار کردم و حاصل کار من در این مدت در نهایت 18 عکس 100 در 70 شد که در این نمایشگاه به نمایش در آمد.

او ادامه داد: این عکس‌ها همگی از متروک‌ترین قطعه متوفیان بهشت زهرا(س) و با تکنیک عکاسی دیجیتال گرفته شده است.

این هنرمند عکاس گفت: من برای نمایش این عکس‌ها به گالری‌های زیادی فکر کردم اما به نظر آمد که گالری اُ به دلیل دیزاینی که دارد گالری متفاوتی است و به دلیل کف سیمانی آن، هم‌خوانی بصری با عکس‌های نمایشگاه من دارد.

طلاچیان گفت: تم آثار من ادامه دهنده یک مسیر هستند و در یک روندی من با سوژه‌های متفاوت خود مسئله مشخصی را دنبال می‌کنم. من در نمایشگاه قبلی پرتره‌هایی از زیر آب را به نمایش گذاشتم و در آن آدم‌هایی که گویی در حال خفگی بودند را به نمایش در آوردم که تحت فشار بودند. در یکی دیگر از نمایشگاه‌هایم نیز عکس‌هایی از کشتارگاه را به تصویر کشیده بودم و در ادامه این‌ها نمایشگاه "شبانه‌ها" نیز درباره سیاهی‌ها و تاریکی‌ها بود.

نمایشگاه عکس های امین طلاچیان با عنوان

او درباره در هم تنیدگی وجوه مستند و فاین آرت در عکس‌هایش توضیح داد: توجه به اتفاق‌های تلخ جامعه و نگاه کردن به رخدادهای ناگواری که در پیرامون‌مان حادث می‌شود یک نیاز مبرم در کنار نگاه دکوراتیو و زیبایی‌شناسانه در فضای عکاسی امروز است.

این هنرمند عکاس گفت: البته مشکلاتی که برای عکاسی به شیوه مستند در ایران وجود دارد هم در این نگاه بی‌تاثیر نیست. امروز تا حدودی عکاسی در خیابان‌های تهران ممنوع است و همین امر منجر به تغییر شیوه عکاسان و حرکت آن‌ها به سمت خلق آثار استودیویی و یا دکوراتیو شده است.

طلاچیان اظهار داشت: به نظر می‌رسد که خلاقیت به واسطه این رویکرد جدید در عکاسی کمی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و آثار جدای از ظاهر از عمق معنایی چندانی برخوردار نیستند. عکاسی ثبت لحظه‌ها و انتخاب یک موقعیت است و نمی‌توان توقع داشت در شکلی آتلیه‌ای و از هیچ اثری در خور توجه، خلق شود.

لازم به یاد آوری است نمایشگاه عکس‌های امین طلاچیان با عنوان "قطعه 41 " تا 3 مردادماه در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، برپاست.