به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، فرشین طهماسب هنرمند نقاش که اولین نمایشگاه آثار خود را در تهران برگزار کرده، در نمایشگاه "شکستنی" با ارائه 12 اثر با تکنیک رنگ روغن، نگاهی انتقادی به موضوع زندگی زنان در جامعه امروز داشته است. نگاهی که تلاش دارد، قضاوت‌ها، روحیات و کنش‌های اجتماعی زنان را در مقابل  دید مخاطبان قرار دهد.

فرشین طهماسب درباره این نمایشگاه گفت: من یک نقاش آناتومی‌ کار هستم و در ایران نگاهی که به آناتومی وجود دارد، نگاه جالبی نیست؛ به همین خاطر، طرز نگاه من برای برپایی یک نمایشگاه در ایران با روند کاری‌ام فرق داشته است.

وی افزود: کلاً آدمی هستم که به وضع موجود و فضای فکری مردم معترض هستم. همیشه به این موضوع فکر می‌کنم که چرا در فضاهای خصوصی هم سرک می‌کشیم و یا چرا دیگران را قضاوت می‌کنیم. اینکه فضای مجازی چگونه توانسته ما را از روحیات انسانی که باید داشته باشیم، دور کند و حتی باعث شود که چیزهای بی‌اهمیت را آنقدر بزرگ کنیم که مسائل حاشیه‌ای بر فضای کلی زندگی‌مان سایه افکند و به طور کلی فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار دهد.

طهماسب درباره روند کاری خود توضیح داد: به طور کلی، با توجه به شرایطی که مرا آزار می‌داد، در مورد کارم بیشتر فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که روی موضوع زن متمرکز شوم. ایده‌های زیادی در ذهنم بود ولی چون نمایشگاه‌های ایران متفاوت است و من سال‌ها در ایران نمایشگاه نگذاشته‌ بودم، یک مقدار کارم را با وسواس و نگرانی شروع کردم و فضای کارم بسته‌تر شد.

وی افزود: موضوع زن را هم از این جهت انتخاب کرده‌ام که حس کردم در دنیای امروز علیه زنان خشونت زیادی وجود دارد. البته خشونت در مورد مردها هم هست و چه برای مرد و چه برای زن، اتفاقات وحشتناکی در سطح کره خاکی می‌افتد اما جنسیت زن، لطیف و شکننده‌تر است و حس کردم که باید به این موضوع بپردازم. می‌خواهم با این آثار بگویم که زن حامل عشق است، زن شکستنی است و زن ابزار نیست و باید مراقب زن‌ها باشیم. به طور کلی آنچه که در نمایشگاه "شکستنی" ارائه شده است نقد من به زندگی معاصر به ویژه نگاهی است که به زندگی زنان می‌شود.

 این هنرمند نقاش درباره تکنیک آثارش نیز گفت: در مورد تکنیک آثار مجموعه "شکستنی" تلاش کردم تا بر اساس رویکرد موضوعی به اثر از سبک‌های مختلف هنری استفاده کنم، در مورد سبک حس کردم که به جای آن‌که 12 اثر را در نمایشگاه بگذارم که همه شبیه هم باشند، بهتر است 6،7 سبک مختلف مثل اکسپرسیونیسم، رئالیسم، آبستره هندسی و... کار کنم تا برای مخاطب تنوع و جذابیت داشته باشد.

لازم به یادآوری است، فرشین طهماسب، هنرمند نقاش، موزیسین و بازیگر، پیش از این نمایشگاه‌های مختلفی در سوئیس و فرانسه برگزار کرده است. از این هنرمند آثار مختلفی در زمینه آهنگسازی و نوازندگی نیز منتشر شده و همچنین در زمینه بازیگری، فیلم "سرطان" به کارگردانی حسین شهابی را در نوبت اکران دارد.

نمایشگاه "شکستنی" تا14  تیرماه در گالری شکوه، واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک ۱۹ میزبان علاقمندان به هنر است.