به گزارش هنرآنلاین، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار پرویز تناولی با عنوان "پرویز تناولی و شیرهای ایرانی " روز یکشنبه 11 تیرماه از ساعت 17/30 با حضور هنرمندان ، استادان هنرهای تجسمی و مقامات فرهنگی – هنری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در همین خصوص خواهشمند است دستور فرمایید ؛گروه خبری اعم از خبرنگار،عکاس،گزارشگر و گروه تصویربرداری جهت پوشش خبری این رویداد هنری حضورداشته باشند.

قبلاً از بذل توجه و همکاری شما سپاسگزارم.

شایان ذکر است؛این نمایشگاه که سیر شیر ایرانی را از هزاره‌ی سوم پیش ازمیلاد تا دوران ما را دنبال می‌کند.با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران،موزه پرویز تناولی،موزه ملی ایران،موزه رضاعباسی و مجموعه داران خصوصی برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه حدود 400 اثر هنری که 280 اثر از آن از موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی وام گرفته شده است به همراه 120 اثر از پرویز تناولی که همگی با موضوع شیر و در 40 سال گذشته خلق شده‌اند به نمایش در خواهند آمد.از شاهکارهای این مجموعه می‌توان به مینیاتورهایی ازشاهنامه شاه تهماسب از موزه هنرهای معاصر تهران ،ریتون طلا و خنجر دوران هخامنشی از موزه ملی ایران، و شیر بزرگ فیروزه ای از موزه رضا عباسی و اشیایی دیگر از مجموعه‌های خصوصی اشاره کرد.