سرویس تجسمی هنر آنلاین: ایمان صفایی هنرمند گرافیست و مجسمه‌ساز که قرار است نمایشگاه آثارش با عنوان "کوچه" در گالری شیرین برپا شود به هنرآنلاین گفت: نمایشگاه "کوچه"، آثار اخیر من هستند که پرچم‌ها، نوشته‌ها، گراوورها، صفحات زینک و دیگر ابژه‌ها را شامل می شود.

او ادامه داد: این نمایشگاه در ادامه‌ کاوش‌هایی است که در گفتمان زبان، در زمینه‌ شعر، چیستان‌ها، متل‌ها، فحش‌ها، گزین‌گویه‌ها، لاطاالات، عبارات و ضرب‌المثل‌ها از بستری واحد جهت رسیدن این بخش‌های مختلف زبانی به هدفی مشترک در فرم، انتزاع و فرهنگ شکل گرفته است؛ چرا که من معتقدم زبان حافظه‌ جامعه است و حافظه‌ هر جامعه در زبان آن منعکس می‌شود.

این هنرمند گفت: سازه‌ها و مجسمه‌ها در این نمایشگاه اغلب از ایده‌های ساده تشکیل شده‌اند و بیشتر نشات گرفته از سنت و محیط اطراف هستند که با ترکیبی از بافت‌ها و  مواد خامی مانند آهن یا مواد رایج در زندگی روزمره شکل گرفته‌اند.

ایمان صفایی

 

صفایی گفت: در این آثار متون فارسی و  کلمات به‌گونه‌ای مبهم و گاه متمایز از نظر بصری، با شبکه‌های هندسی، احاطه شده‌اند و ادغام این‌ها منعکس‌کننده‌ توسعه‌ شهری‌ای هستند که در تناقض با میراث فرهنگی گذشته‌ ما است.

ایمان صفایی، متولد ۱۳۶۱ است و آثار این هنرمند در تعدادی از مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده و یکی از چیدمان‌های فلزی او در مجموعه‌ دائمی لاکما (موزه هنرهای معاصر لس‌آ‌نجلس -  آمریکا) قرار دارد.

لازم به یادآوری است نمایشگاه کوچه از 9 تیر در گالری شیرین افتتاح می‌شود و تا 3 مرداد ماه در خیابان کریم خان ، خیابان سنایی ، کوچه سیزدهم ، پلاک 5 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.