به گزارش هنرآنلاین، شماره جدید فصلنامه پژوهش هنر با موضوع اقتصاد هنر و فرهنگ ایران به‌منظور تبیین جایگاه و ظرفیت‌های اقتصاد هنر و فرهنگ ایران منتشر شد.

"سمت تاریک انسان" درباره اقتصاد و صنایع خلاق فرهنگی، یادداشت نخست این شماره است. پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و مشاور معاون علمی رییس جمهور در این یادداشت به جایگاه صنایع خلاق فرهنگی در عصر حاضر پرداخته است.

"بازتعریف توسعه اقتصادی در جامعه هنر بنیان" عنوان سرمقاله پژوهش هنر است به قلم مدیر مسوول که بر بازنگری در اقتصاد هنر و فرهنگ با درک نقش آن در جامعه فرهنگ‌بنیان ایران تاکید دارد.

پروفسور افتخار حسین عارف رییس پیشین بخش فرهنگی سازمان اقتصادی اکو در یادداشتی آینده را عصر اقتصاد هنر و فرهنگ دانسته است.

دکتر علیرضا رحیمی بروجردی استاد اقتصاد دانشگاه تهران نیز در مقاله‌ای به رابطه تفکر و انتخاب اقتصادی پرداخته است.

نهمین شماره فصلنامه پژوهش هنر با گفتار و آثاری از پروفسور افتخار حسین عارف، پروفسور علیرضا رحیمی بروجردی، دکتر محمدعلی ابوترابی، دکتر محمدرضا مریدی، دکتر فریده حمیدی، دکتر بهنام زنگی، دکتر الهه پنجه‌باشی، دکتر فرزانه چاوش‌باشی، دکتر میترا معنوی راد، دکتر زهرا مسعودی امین، دکتر اشرف السادات موسوی لر، دکتر محمدصالح ترکستانی، دکتر نادر مظلومی، دکتر مهتاب مبینی، مهندس بدرالدین احمدی، دکتر راحله ظهوری قره درویشلو، دکتر فریناز فربود و شماری از پژوهشگران عرصه اقتصاد و هنر و دانشگاهیان منتشر شده است.

پژوهش هنر با صاحب امتیازی و مدیرمسولی دکتر بهنام زنگی منتشر شده و با رویکردی علمی- پژوهشی در هر شماره به یکی از حوزه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی-اسلامی می‌پردازد. شماره‌های پیشین این رسانه با استقبال گسترده جامعه دانشگاهی و پژوهشگران کشور مواجه شده است.

فراخوان شماره‌های آتی پژوهش هنر از طریق تارنمای آن قابل دسترس پژوهشگران و دانشگاهیان است.