سرویس تجسمی هنرآنلاین: آرمان مولوی بیش از سی سال است که عکاسی حرفه‌ای می‌کند. او در این سال‌ها از حضور در دانشکده معتبر عکاسی ETPA ، تدریس عکاسی در فرانسه تا عکاسی مد در نیویورک انجام داده است.

در نمایشگاه عکس‌های آرمان مولوی ١٦ اثر در ابعاد ١٠٠ در ٦٠ و سه قطعه ١٠٠ در ١٥٠ سانتی متر دیده می‌شود که چشم‌اندازی از گل‌های روشن و درختان تیره است.

او از پس زمینه به عنوان ابزاری برای گذاشتن گل در مرکز تصاویر خود استفاده می‌کند. گویی گل‌ها شمایل‌هایی هستند بیانگر عشقی که او به دنیای گیاهان از دوران کودکی داشته است.

او با استفاده از شکل نگاتیو تصاویر، ادراک معمول ما را به چالش می‌کشد. گل‌های هوسران، برگ‌هایی که استخوان‌بندی‌شان به تصویر کشیده شده است و درختان ژاپنی که در مرز بین واقعیت و فراواقع جای می‌گیرند؛ با رنگ‌هایی خاص که نه گرم هستند و نه سرد که خیال و واقعیت را به هم در آمیخته‌اند.

نمایشگاه عکس آرمان مولوی در گالری سیحون 2

مولوی درباره قرار دادن عکس‌ها در میان پس زمینه‌های سیاه و سفید و جان بخشیدن به گل‌ها به وسیله نورپردازی به هنرآنلاین گفت: فتوگرافی به زبان لاتین یعنی نوشتن به وسیله نور. این شیوه نورپردازی در نشان دادن گیاهان نقش مهمی را در دیدن جزییات به عهده دارد و انتخاب پس زمینه (background) تیره، کنتراست را بالا می‌برد و این افه را تشدید می‌کند.

مولوی اعتقاد دارد که برای خیال‌انگیز شدن تصاویر تکنیک اهمیت دارد و وجودش الزامی است، ولی چیزی که مهمتر است نتیجه کار است.

او درباره قرار دادن برخی آثارش در میان نگاتیوها توضیح داد: شاید برای مخاطب دیدن تصویر گل‌ها در میان نگاتیو تجربه جدیدی باشد، ولی من از خیلی وقت پیش (حدود ۳۰ سال پیش) در زمانی که کار چاپ در لابراتوار انجام می‌دادم اسلایدهایم را بر روی کاغذ پزیتیو چاپ می‌کردم و به این تصاویری که به نمایش درآمده می‌رسیدم که البته تکنولوژی امروزه تاریکخانه را حذف کرده است.

مولوی در مورد رویکردهای هنری در عکاسی معاصر و تفاوت آن با عکاسی در گذشته گفت: از عکاسی دیروز تا امروز اتفاقات بسیاری افتاده است و درباره آن می‌شود ساعت‌ها بحث کرد. اشتباه‌ها و خطاهایی که با عکاسی فیلم و ظهورش (بیشتر وقت‌ها به صورت تصادفی) وجود داشت، جذابیت خاصی ایجاد می‌کرد که این را در تکنولوژی امروزه کمتر می‌بینیم و تصاویر زیادی بدون عیب شده است؛ اما شاید این مسئله مهم‌ترین تفاوت عکاسی در گذشته و امروز باشد.

 آرمان مولوی تاکنون در کشورهای فرانسه و ایتالیا نمایشگاه‌هایی در گالری‌های مونیسیپال دوشاتو دو، باغ لوکزامبورگ، گالری نیکلاس فلامل و... داشته است.

لازم به یاد آوری است؛ نمایشگاه عکس‌های مولوی با عنوان"روشنی، من، گل، درخت" تا  ٢٣ خرداد در گالری سیحون ٢ به نشانی خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک ٢٤ از ساعت ١١ صبح تا ١٩ به جز دوشنبه‌ها پذیرای علاقه‌مندان است.