به گزارش هنرآنلاین، امیرموسی کاظمی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده تئاتر در گفت و گویی کوتاه که به بهانه آغاز اجرای عمومی آثار برتر جشنواره «هم آغاز» در مجموعه تئاتر شهر انجام شد گفت: جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» با ایده سید جواد طاهری، رئیس مجموعه تئاترشهر و با هدف ایجاد فرصت برای نسل جوان و خلاق تئاتر شکل گرفت؛ نسلی که لیاقت ورود به بزرگترین و معتبرترین مجموعه نمایشی کشور را داشت، اما فرصت آن را نه. «هم‌آغاز» با شناسایی و کشف این استعدادها این فرصت را مهیا کرد تا جمعی از کارگردانان جوان از سراسر کشور بتوانند از مسیر این جشنواره، توانایی‌های خود را در تولید یک اثر شایسته که استانداردهای جذب مخاطب را نیز داشته باشد، به نمایش بگذارند.

وی برنامه پیش روی جشنواره را اجرای عمومی آثار عنوان کرده و افزود: از میان ۲۰ نمایشی که در دوره اول این جشنواره حضور داشتند، ۱۴ اثر برای اجرای عموم در سالن‌های مجموعه تئاترشهر انتخاب شدند که از فروردین تا شهریور سال ۱۴۰۳ روی صحنه می‌روند.

وی که تهیه کنندگی نمایش «پس از» را بر عهده گرفته درباره شکل و دلیل حمایت از این گروه توضیح داد: یکی از تفاوت‌های جشنواره «هم‌آغاز» با دیگر جشنواره‌های مشابه، همراهی با گروه‌ها از آغاز تولید تا پایان اجرا بود. وظیفه دبیر جشنواره هم فقط محدود به ایام جشنواره نبود و از همان ابتدا به همه گروه‌ها اعلام کردم که تا پایان اجرای عموم کنارشان خواهم بود و اگر کمکی بخواهند، دریغ نخواهم کرد. این کمک می‌تواند به هر شکلی باشد؛ از مشاوره در متن و کارگردانی تا بحث در تبلیغات و جذب مخاطب. به عنوان مثال خیلی از گروه‌ها از اعضای هیات انتخاب و هیات داوران برای بهتر شدن کارها در اجرای عموم مشاوره گرفتند و می‌گیرند. تعدادی از گروه‌ها هم در بحث تهیه‌کنندگی درخواست‌ داشتند که سعی کردم کنارشان باشم.

پس از

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا گروه های دیگر جشنواره نیز از سوی شما به عنوان تهیه کننده حمایت خواهند شد؟ گفت: هر گروهی در هر بخشی که نیاز به کمک داشته باشد، قطعا مورد حمایت من و همکارانم قرار خواهد گرفت. در بحث تهیه‌کنندگی هم تاکنون سه اثر درخواست همراهی داشته‌اند که کنارشان خواهم بود. تهیه‌کنندگی سه اثر را هم دوست عزیزم سجاد افشاریان بر عهده گرفته است و امیدوارم دیگر دوستان هنرمند هم که تجربه بیشتری در زمینه تولید و اجرا دارند، کنار این گروه‌های جوان قرار بگیرند.

این هنرمند تئاتر درباره ارزیابی خودش از حضور گروه ها و هنرمندان جوان در میدان اجرای عمومی تصریح کرد: شور و نشاطی که جشنواره هم آغاز در میان گروه‌های جوان ایجاد کرد و استقبالی که مخاطبان از آثار این جشنواره داشتند، نوید روزهایی خوب برای نسل جوان تئاتر می‌دهد. امیدوارم همه گروه‌ها، فرصت اجرای عموم در بزرگترین مجموعه تئاتر کشور را غنیمت بدانند و از این تجربه، نهایت بهره را ببرند.

نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی از 23 فروردین ماه ساعت 20 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود و علاقه مندان می توانند از طریق سایت های تیوال و گیشه تئاتر نسبت به خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.