گروه تئاتر «هنرآنلاین» :به گزارش ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)،  علی محمد رادمنش با بیان اینکه برنامه اجرایی جشنواره امسال دو بخش است، اظهار کرد: بخش اول برگزاری این آوردگاه هنری همزمان با سایر بخش‌های جشنواره رضوی از ۲۵ فروردین تا پایان اردیبهشت ماه پیش رو است که گروه‌های نمایشی در این ایام در استان‌های خود طبق قرارداد حمایتی که دارند به اجرا خواهند رفت .

وی تصریح کرد: برنامه دوم نیز این است که با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های هنری، شهرداری‌ها و حامیان حقیقی و حقوقی دیگر، در طول سال آثار تولید شده این جشنواره در استان‌های مختلف نیز به اجرا بروند. 

به گفته دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی، علاوه بر این، آثار می‌توانند در استانی غیر از استان خود به اجرا مبادرت ورزند که در این زمینه اول همجواری استانی مطرح است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از استان‌های دیگر نیز در حال بررسی هزینه هستند که ببینند می‌توانند شش یا ۱۲ اثر را برای اجرا در طول سال برای ایام خاص میزبانی کنند، متذکر شد: بر این مبنا در حال رایزنی هستیم‌ که امیدواریم این بخش نیز قابل اجرا شود.

رادمنش با بیان اینکه به نسبت سال گذشته تعداد طرح بیشتری به دبیرخانه ارسال شد، عنوان کرد: سال گذشته حدود  ۱۴۷ طرح داشتیم اما امسال ۱۶۷ طرح به دبیرخانه ارسال شد و گروه‌های حرفه‌ای تری برای حضور در این جشنواره مشتاق بودند .

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه گروه‌های تئاتر خیابانی حمایت‌های اجرایی و بحث دریافت بلیت ندارند، وقتی از آن‌ها حمایت مشخصی انجام شود این گروه‌ها مشتاق تر می‌شوند تا کار حرفه‌ای خود را به اجرا برسانند.

به اذعان رادمنش، با توجه به اینکه تئاتر خیابانی ایران پیشینه مناسبی داشته و در دوره انقلاب اسلامی نیز رشد ویژه‌ای کرده، اکثر استان‌ها چه به صورت آکادمیک و تحصیلی و چه به صورت تجربی به پختگی‌هایی رسیدند که آثار درخور و شایسته‌ای را تولید کنند.

به زعم دبیر سومین جشنواره ملی تئاترخیابانی، استقبال و شور و حال ویژه ای در بخش‌های مختلف دیده می‌شود که به نسبت سال های گذشته پررنگ تر است که این تفاوت در نشست‌هایی که با مدیران و دبیران برگزار می‌شود نیز مشهود است.

رادمنش در پایان سخنانش با بیان اینکه امسال همچنین درخواست‌های استان‌ها از طرف هنرمندان و نیز مسئولان بیشتر است، این مهم را نشان دهنده‌ی رشد جشنواره دانست و گفت: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در برخی موارد جشنواره پیگیر بودند که آثاری از استان شان حضور داشته باشد یا هنرمند خود را برای شرکت حمایت می‌کردند.