گروه تئاتر هنرآنلاین: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان در حالی به اتمام رسید که طبق اعلام داوران آثار به نمایش در آمده از سطح کیفی مناسبی برخوردار نبودند. در بین داوران قطب‌الدین صادقی و رضا فیاض با خبرنگار هنرآنلاین گفت‌وگوی کوتاهی داشتند که در ادامه آمده است.

قطب‌الدین صادقی داور بخش نوجوان پس از پایان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان با گفتن اینکه بین عناصر پیاده‌سازی یک اثر نمایشی «نمایش‌نامه» از ارکان مهم و پایه‌ایست، ادامه داد: ضعف گسترده در بین آثار ارائه شده در جشنواره، نمایشنامه‌نویسی بوده است. آثار ارائه شده، به لحاظ نمایش‌نامه بسیار ضعیف بودند.

او افزود: نیاز است که بر این موضوع کار شود. ساختار درام‌نویسی و شخصیت‌پردازی را یاد بگیرند و دست از تقلید بردارند. آن وقت است که کار شالوده مناسبی خواهد داشت.

رضا فیاضی داور بخش کودک جشنواره تئاتر اردکان گفت: اصل کار ما نمایش‌نامه‌نویسی است و ضعف مشهود آثار ارائه شده هم در نمایش‌نامه بود. در صورتی که نمایش‌نامه‌نویسی را اولویت آموزشی قرار بدهیم بقیه اجزا و عناصر نمایش هم با امکان موفقیت بیشتری پیاده‌سازی می‌شوند. مبنا در تئاتر نمایشنامه است. کارگردانی، طراحی صحنه، موسیقی و دیگر عناصر نمایشی اولویت بعدی‌اند.

قطب‌الدین صادقی تحصیل‌کرده هنرهای نمایشی در مقطع دکترای دانشگاه سوربون فرانسه است. او در تئاتر نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان است و در سینما و تلویزیون بازیگری کرده است. صادقی عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و بیش از 50 نمایش‌نامه، 52 کارگردانی تئاتر، چندین فیلم کوتاه، 18 ترجمه کتاب، بازی در فیلم و سریال‌های به یادماندنی چون کیف انگلیسی، کلاه پهلوی و معمای شاه را در کارنامه کاری خود دارد.

رضا فیاضی بازیگر نام آشنای تلویزیون، نویسنده، صداپیشه، کارگردان و مجری چندین برنامه بوده است. او فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران است که تئاتر را از مدرسه شروع کرد و قبل انقلاب در ۲۳ سالگی با سریال گلباران به کارگردانی رضا بابک جلوی دوربین رفت. از آثار وی می‌توان به عقرب عاشق، نرگس مست، در به درها، کار کثیف، یوسف هور، خنده در باران، مینی‌بوس، سبز کوچک، آسمان پرستاره و ... اشاره کرد.