گروه تئاتر هنرآنلاین: در انتقال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از همدان به اردکانِ یزد سوال پیش آمد که چرا بعد از سال‌ها تجربه همدان در برگزاری این جشنواره به یکباره اردکان عهده‌دار مسئولیت برپایی این جشنواره بین‌المللی شده است. خبرنگار هنرآنلاین در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره از محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ از چرایی این انتقال پرسیده است. البته در طول جشنواره نیز بسیاری از گروه‌های نمایشی از تجهیز نبودن سالن‌های تئاتر گلایه کرده بودند که سالاری در این خصوص هم صحبت کرده است.

محمود سالاری در خصوص چرایی برگزار نکردن جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: باید به هنرمندان احترام گذاشته شود. اگر جایی حرمت هنرمندان را آنچنانکه شایسته و بایسته است، و آنچنانکه باید و شاید حفظ نکند، ترجیح خواهیم داد برویم جایی که با جشنواره محترمانه برخورد شود. یزد از این جهت شأن جشنواره را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه اردکان برای اولین بار جشنواره‌ای در این سطح را تجربه کرده است، افزود: چون اردکان برای اولین بار عهده‌دار برگزاری چنین جشنواره بزرگی شده بود و تجربه چنین جشنواره‌ای را نداشتند، طبیعی است که با نقیصه‌هایی روبه‌رو باشیم. البته در شهر یزد جشنواره فجر را برگزار کرده بودیم و سالن‌های خوبی هم داشته؛ اردکان همانطور که گفتم برای سال اول این جشنواره را تجربه می‌کرد، طبیعتا آمادگی لازم وجود نداشت. ان‌شاءالله با تکرار این جشنواره در اردکان هر سال با شهری آماده‌تر از قبل مواجه شویم. البته بسته به تصمیماتی که شورای سیاستگذاری و بخش‌های مختلف استان خواهند داشت حتما نقیصه‌ها برطرف خواهند شد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ با تشکر از مسئولان یزد تکمیل کرد: از همه مسئولان استان یزد، مدیرکل محترم ارشاد استان یزد، فرماندار محترم شهر اردکان و همه بچه‌های هنرمند این شهر که با دل و جان، شبانه‌روزی نقیصه‌ها را برطرف کردند و تلاش کردند میزبانی را به نحو احسنت انجام دهند تشکر می‌کنم. در صحبت با هنرمندان قریب به اتفاق از مهمان‌نوازی و میزبانی خوب اردکانی‌ها بسیار رضایت داشتند.