به گزارش هنرآنلاین، در سال‌ها و ادوار گذشته، جلسات نقد و بررسی آثار نمایشی اجراشده، بخشی جدانشدنی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده و مورد استقبال هنرمندان و مخاطبان آثار نیز قرار گرفته است، اما هیچ‌گاه این نشست‌ها برای بخش تئاتر خیابانی به‌صورت تخصصی و مستقل، برگزار نشده است.

در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به همت کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور، جلسات نقد و بررسی با هدف بررسی تخصصی 40 اثر نمایشی حاضر در این بخش برگزار می‌شود.

جشنواره1

شب گذشته، دوشنبه نهم بهمن، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) و مهدی حامدسقایان (دبیر جشنواره تئاتر فجر 42) به جمع هنرمندان تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر چهل‌ودوم پیوستند که در جلسه نقد و بررسی آثار خیابانی این رویداد در تالار مشاهیر تئاتر شهر حاضر بودند.

این جلسات نقد با حضور شاهد پیوند (مجری کارشناس)، عبدالله بیگی (کارشناس منتقد) و شهرام نوشیر (دبیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر و مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور) و با همراهی کارگردانان، اعضای گروه‌ها و مخاطبان برگزار می‌شود.

جشنواره2

همچنین در این نشست‌ها که از ساعت 20 تا 22 هر شب، پیرامون شیوه‌های اجرایی، ساختار آثار اجراشده و آسیب‌شناسی آیین‌نامه‌ها و انتخاب آثار مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد و هنرمندان و هنردوستان حاضر در این جلسات با ارائه نظرات عمومی و پیشنهادات تخصصی خود در جهت بهبود و پیشرفت تئاتر خیابانی می‌کوشند.

جشنواره3