به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمد طالبی افزود: جشنواره داستان‌نویسی رضوی (کبوتر حرم) با هدف ترویج فرهنگ رضوی در حوزه ادبیات با همکاری انجمن اهل قلم و شعر دامغان برگزار می‌شود.

وی گفت: با هدف ترویج فرهنگ رضوی، این اداره با همکاری انجمن اهل قلم و شعر با برنامه ریزی مناسبت در شهرستان دامغان، اقدامات و هماهنگی لازم را بعمل آورده است.

طالبی یادآور شد: این جشنواره با محورهای سبک زندگی امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های اقتصادی امام رضا (ع)، تأثیر هجرت امام رضا (ع) در فرهنگ عمومی و ارتقاء بعد معنوی و سالم سازی جامعه، امام رضا و فرهنگ خدمت رسانی و ... برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: مرحله شهرستانی این جشنواره در پایان خرداد جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

جشنواره داستان‌های رضوی (کبوتر حرم) در قالب جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا (ع) همه ساله به میزبانی سمنان برگزار می‌شود و امسال سیزدهمین دوره آن اجرا می‌شود.

این جشنواره در سه بخش داستان کوتاه و رمان همه ساله برگزار می‌شود و امسال با توجه به حادثه دلخراش قطار بخش داستانی حادثه مذکور نیز به آن اضافه شده است.

مرحله نهایی این جشنواره ملی مرداد ماه همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در سمنان برگزار می‌شود.