به گزارش هنرآنلاین، سید رضا صالحی امیری در این سفر افزون بر افتتاح نگارخانه "استاد چیز فهم" در ساختمان شماره دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس واقع در کوی زهرا (س) و افتتاح تئاتر شهر واقع در دروازه کازرون، در آیین رونمایی از کتاب و پوستر جایزه ادبی ریحانه با حضور استاندار فارس، رئیس مرکز اسلامی فاطمیه و دکتر انصاری لاری در هتل هما نیز شرکت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیرامون این برنامه‌ها که از ساعت ١٦ روز جمعه 19 خردادماه تا افطار ادامه می‌یابد، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد در آیین رونمایی از پوستر جایزه ادبی ریحانه که همراه با بزرگداشت و نکوداشت استاد صدرا ذوالریاستین در هتل هما شیراز برپا می‌شود حضور یافته و سخنرانی خواهد داشت، این درحالی است که حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری رئیس مرکز اسلامی فاطمیه پیرامون جایزه ادبی ریحانه به سخنرانی می‌پردازد و محمدعلی افشانی استاندار فارس نیز دیگر سخنران این مراسم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از اهدا لوح به صدرا ذوالریاستین و سخنرانی ایشان خبر داد و پیرامون برنامه‌های جشن رمضان امسال در شیراز گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری برنامه‌های قرآنی با محوریت قرآن و عترت با عنوان جشن رمضان ٩٦ می‌کند.

نگارخانه "استاد مجید چیزفهم" به بهره برداری می‌رسد

این درحالی است که بهزاد مریدی با اعلام اینکه سالن‌های استاد محی الدین لایق، استاد بابا ملک و ابوریحان در این سفر افتتاح خواهد شد، افزود: نگارخانه استاد مجید چیزفهم نیز در همین روز با نمایش آثار این هنرمند به بهره برداری می‌رسد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه مدیریت نگارخانه‌ها و سالن‌های نمایش به انجمن‌های تجسمی و نمایش شهرستان شیراز واگذار می‌شود، افزود: آیین نامگذاری و افتتاح گالری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز به نام استاد مجید چیزفهم دانشمندیان با حضور وزیر ارشاد و مقامات استان، جمعه ۱۹ خردادماه ۹۶ ساعت ٤ بعد ازظهر در کوی زهرا ساختمان شماره ٢ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین پس از رونمایی از پوستر و کتاب‌ها و ثبت مالکیت معنوی که در هتل هما شیراز ساعت ١٨ همان روز برگزار می‌شود، ابراهیم انصاری لاری در مورد جایگاه استاد ذوالریاستین به سخنرانی خواهد پرداخت.

نمایشگاه علوم قرآنی عروه الوثقی در جوار حرم شاهچراغ (ع)

مریدی با اشاره به برپایی نمایشگاه علوم قرآنی عروه الوثقی از تاریخ ١٧ تا ٢٢ خرداد در جوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با همکاری آستان مقدس احمدی و محمدی، افزود: همزمان در شهرستانهای فارس نیز نمایشگاه‌های قرآنی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه برنامه مشاعره و شعرخوانی با موضوع قرآن عترت و نماز ٦٠ مورد در شهرستانها و مرکز استان برگزار می‌شود، ادامه داد: ٩٠ محفل انس با قرآن کریم و جزء خوانی قرآن کریم در شهرستان‌ها و در جوار آرامگاه حافظ در شیراز برگزار می‌شود.

برپایی کارگاه‌های عملی و آموزشی مرتبط با حوزه قرآن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از برپایی کارگاه‌های عملی و آموزشی مرتبط با حوزه قرآن همزمان با برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی عروه الوثقی در محل نمایشگاه یادشده خبر داد و افزود: نشست‌های علمی با محوریت قرآن و عترت با حضور اساتید برجسته دانشگاه در ماه مبارک رمضان ٣٠ مورد برگزار می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در روز ٢٠ خرداد در محل برگزاری نمایشگاه از فعالان حوزه قرآن و عترت تجلیل خواهد شد این درحالی است که اجرای نمایش خیابانی عروسکی و تعزیه با موضوع قرآن و عترت و پرده خوانی توسط هنرمندان شیراز از سری برنامه‌های جشن رمضان ٩٦ خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس عنوان کرد: مسابقات پیامکی قرآن کریم و نهج البلاغه با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس نیز در قالب جشن رمضان ٩٦ برگزار خواهد شد.