به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجره طلبگی امام خمینی (ره) در مدرسه سپهداری اراک روز یکشنبه به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از سوی هنرمندان استان مرکزی گلباران و عطرافشانی شد.

محسن شریفی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این آیین گفت: امام خمینی (ره) رهبری مجاهد و دارای اهداف و اندیشه‌های متعالی بودند که توانستند در مدت زمانی کوتاه ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی (ص) را در جامعه احیا کنند.

شریفی ادامه داد: ملت ایران که از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ستوه آمده بودند، اندیشه‌های والای امام راحل را درک کردند و تا پیروزی نهایی جمهوری اسلامی ایران از حمایت ایشان دست برنداشتند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان شاخصی برای تمام اقشار و اندیشه‌های متفاوت جامعه است و رسالت مهم امروز این است که خط مشی فکری آن حضرت را با زبان هنر در جامعه تشریح و تبیین کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی احیای ولایت فقیه را بزرگترین اقدام امام راحل عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی در پرتو جایگاه ولایت فقیه به یک قدرت مطلق در منطقه خاورمیانه تبدیل شده و ملت غیور ایران اسلامی باید برای صیانت از این دستاور امام راحل و انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک نیز در این آیین گفت: جایگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در بین آزدیخواهان جهان بسیار رفیع و بلند است و باید از همه فرصت‌ها برای تبیین اندیشه‌های امام راحل (ره) استفاده کرد و تفکر حکومتی امام خمینی (ره) را ترویج داد.

حجت الاسلام سید احمد میرمهدی افزود: هنرمندان می‌توانند با استفاده از ابزار کارآمد هنر در راستای اشاعه اندیشه‌های امام راحل گام اساسی بردارند.

وی افزود: بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل برای نسل جوان ناشناخته است و می‌طلبد که هنرمندان برجسته استان در راستای معرفی ابعاد شخصیتی ایشان تلاش کنند.

امام راحل در سال ١٢٩٩ هجری شمسی برای ادامه تحصیل به شهر اراک مهاجرت کردند و مدت سه سال در حجره شماره ٢٢ مدرسه سپهداری اراک ساکن شدند.

حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک شهرت دارد واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.

بنای این مدرسه دینی در دوره آقا محمد خان قاجار و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.