به هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، محسن شریفی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده نمایشگاه عکس امام راحل(ره) از ۱۳ خرداد به مدت ٣ روز در محوطه مصلای بیت المقدس اراک گشایش می‌یابد.

 وی افزود: عکس هایی از دوران کودکی امام راحل(ره) تا زمان رحلت و نیز عکس مقام معظم رهبری در این نمایشگاه به معرض دید عموم مردم گذاشته می‌شود و در کنار این نمایشگاه آثار فرهنگی امام راحل و برورشورهایی از زندگی‌نامه امام خمینی(ره) نیز به بازدید کنندگان ارائه می‌شود؛ نمایشگاه عکس امام خمینی(ره) با حضور مسئولان ارشد افتتاح می‌شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: هدف از برپایی نمایشگاه عکس امام راحل تداوم برنامه‌های فرهنگی و ملی، بسط و گسترش تفکرات حضرت امام خمینی(ره)،  تبیین اهداف بنیانگذار ایران اسلامی و تلاش‌های صورت گرفته توسط حضرت امام راحل قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

شریفی بیان کرد: احیای مبانی و اصول فکری حضرت امام راحل به عنوان راهبرد اصلی نظام ایران اسلامی و ترویج، تعمیق و توسعه اندیشه‌های حضرت امام راحل به عنوان مسیر آینده انقلاب اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه رویکرد کمیته فرهنگی ستاد سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بازخوانی اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف است، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام تاریخ ساز یوم‌الله ١٥ خرداد سال ٤٢٢ به عنوان مبدأ نهضت اسلامی ایران از دیگر اهداف برگزاری  نمایشگاه "یادیار" است.

 وی افزود: رفتار، گفتار، وصایا و مرزبندی های دقیق این پیر فرزانه که با سابقه مجاهدت عظیم توانست ملت ایران را رهبری کند باید برای همه ما معیار و الگو باشد و اجازه ندهیم افکار و ارزش های امام به ویژه در زمینه توجه به محرومان و مستضعفان بر زمین بماند.