به گزارش هنرآنلاین، مهناز طاهری معاون میراث فرهنگی البرز به ایسنا گفت: اولین موزه خصوصی تمبر استان سال‌گذشته افتتاح شد ولی اخباری مبنی بر احتمال تعطیل شدن آن به گوش می‌رسد.

وی توضیح داد: این موزه به بخش خصوصی مرتبط است و میراث فرهنگی صرفا وظیفه نظارت بر آن را به عهده دارد.

وی افزود: میراث فرهنگی استان برای راه اندازی این موزه حدود 100 میلیون تومان اعتبار از سازمان دریافت کرد و به مالک این موزه تخصیص داد.

وی ابرازکرد: با این اعتبار مالک توانست بخشی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز موزه را خریداری و این مکان را راه اندازی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیر این موزه باید برای سرپا نگه داشتن این مکان ارتباط سازی کند، ابراز کرد: میراث فرهنگی برای رونق بازدید از این موزه مکاتباتی با آموزش و پرورش انجام داده ولی واقعیت این است مالک باید خودش اقدامات لازم برای حضور بازدیدکنندگان را فراهم کند.

طاهری افزود: بدون شک تبلیغات مناسب و ارتباط سازی با نهادها و ارگانها می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

معاون میراث فرهنگی البرز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عدم تصویب طرح ساخت موزه در باغستان کرج اشاره کرد و گفت: در آخرین سفر ریاست جمهوری به البرز بسته ای فرهنگی در قالب ساخت موزه و ایجاد بازارچه صنایع دستی در باغستان ارائه شد ولی این طرح مصوب نشد.

وی گفت: استان البرز با تعداد جمعیت قابل توجه نیاز به ایجاد موزه مردم شناسی دارد بنابراین از مسئولان میخواهیم با حساسیت بیشتری به این مقوله توجه‌کنند.