به گزارش هنرآنلاین، رحیم چرخی در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص وضیعت هنر نگارگری در تبریز ، اظهار کرد: نگارگری تا اواخر دوره صفویه به دو رشته تهذیت و نقاشی ایرانی یا همان مینیاتور تقسیم می‌شد؛ اما پس از صفویه گل مرغ نیز رواج یافت و در دوره معاصر این نقاشی ایرانی رواج دارد .  

نماینده انجمن نگارگران ایران ادامه داد: این رشته هم اکنون در تبریز به صورت دانشگاهی فعال است و فرصتی را برای هنرمندان تبریزی فراهم کرده تا بتوانند در  شهرهای مختلف هنرهای خود را به نمایش بگذارند. 

 وی با بیان اینکه  وقفه‌ای در تاریخ نگارگری تبریز به وجود آمده است، ادامه داد: نگارگری نیاز به توجه و پذیرش اهالی هنر دارد تا  به وضیعت هنر نگارگری در سطح کشور دست یابد.
 
چرخی گفت: متاسفانه اقتصاد هنر در تبریز جایگاه چندان شایسته‌ای ندارد و بسیاری از آثار هنرمندان تبریز در معرض بی توجهی قرار دارند.

 وی متذکر شد: فعالان این حوزه تا چه زمانی باید اثرهای هنری خود را در خانه نگه دارند؟ باید با برگزاری متوالی جشنواره‌های هنری بستری را برای فعالیت فعالان در عرصه‌های مختلف هنری فراهم کرد؛ چرا که تبریز دارای این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها است .  

عضو هیات امنای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تاکید بر آموزش، تسهیل فروش آثار هنری، گفت: دانشگاه‌های ما دربردارنده برترین اساتید و هنرجویان است که می‌توانند گام‌های موثری را برای ارتقاء اقتصاد هنر بردارند تا شاهد زایش‌های نو در نقاشی تبریز باشیم.  

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های سالانه در حوزه هنر، سرمایه‌ای برای کسب تجربه در آینده است که باعث توسعه زنجیر تولید علم و هنر می‌شود.