به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از ثبت ١٥ اثر موسیقیایی اصیل هرمزگان متعلق به ابراهیم شهدوستی خبر داد.

علیرضا درویش نژاد با اعلام این خبر، گفت: ابراهیم شهدوستی یکی از ماندگارترین چهره‌های هنری استان در زمینه ترانه و موسیقی است که آثار بسیار ارزشمندی را در حوزه موسیقی و ترانه تولید و منتشر کرده است.

وی افزود: کتاب ترانه‌های این هنرمند نیز با همکاری این اداره کل و انجمن شعر و ترانه در دست چاپ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: با همکاری مدیر کل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی کشور ١٥ اثر این هنرمند با عنوان " سیاه زنگی " به ثبت رسمی رسید.

درویش نژاد اضافه کرد: سایر هنرمندان هرمزگان نیز می‌توانند جهت ثبت رسمی آثار خود اقدام کنند و از این طریق می‌توان ذخایر معنوی و فرهنگی استان را تقویت و از گزند فراموشی، تحریف و غارت در امان داشت.

ابراهیم شهدوستی متولد ١٣٣٠ شاعر، ترانه سرا، آهنگساز، خواننده، نوازنده تومبا و گیتار و عضو گروه موسیقی لیوا در دهه چهل و پنجاه است که ١٥ اثر شامل "توی دستون فقیروم"، "ما بندریون اهل جنوبیم"، "سیاه زنگی"، "کتوک پیشی"، "مرد جنوبی"، "لیوا"، "آدم دل مرده"، "دوستی"، "سفر بودن یه رؤیا"، "تو غزال قله کوه گنوی"، "پریزاد شهرقصه"، "توی بند بند مغون"، "خسته و تنهام"، "غمگینوم ای خدا" و "ای چه دردین" از او ثبت شد.